czwartek, 22 lipca 2021

"Gdzieś pomiędzy wierszami" Anna Szczypczyńska

 
Inspirująca i dodająca sił powieść Anny Szczypczyńskiej! O tym, że warto dawać sobie (i innym) kolejną szansę!
Stolica rozpalona letnim żarem. Kawa i wino wypijane ze znajomymi w modnych lokalach, delektowanie się kęsami wyszukanych potraw, wielkomiejski pęd, dalekie podróże, realizowanie swoich pasji i budowanie wymarzonych karier. A w samym centrum one –bohaterki, które na pierwszy rzut oka mają wszystko, a ich życia są idealne. Ale gdzieś pomiędzy wierszami chowają swoje najskrytsze pragnienia i lęki…
Lidia nie czuje dawnej bliskości z mężem od czasu poronienia. Jej serce zabije jednak mocniej, gdy po latach spotka na swojej drodze dawną miłość.
Majka przeżyła ból, którego nie życzy żadnej kobiecie. Może dlatego tak wiele czytelniczek zagląda na jej blog, bo wiedzą, że nareszcie ktoś je zrozumiał?
Iza ma szczęśliwą rodzinę, miłość, dom. Czy gdyby jednak jej życie było dla niej satysfakcjonujące, wymykałaby się co tydzień z mieszkania pod pretekstem zajęć jogi?
Powieść, która udowadnia, że często za perfekcyjnymi zdjęciami na Instagramie i stwarzaniem pozornie szczęśliwego obrazu samej siebie kryją się historie, które ciężko wypowiedzieć na głos. Historie, które łatwiej wyczytać między wierszami.
Opis książki
 
 
 
Autor: Anna Szczypczyńska
Język oryginalny: polski
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: społeczna, obyczajowa
Forma: powieść
Rok pierwszego wydania: 2021
Liczba stron: 304
 
 
 
     O książce "Gdzieś pomiędzy wierszami" Anny Szczypczyńskiej słyszałam kilka ogromnie pozytywnych opinii na Instagramie, które przekonały mnie po sięgnięcie po ten tytuł. Z dość sporymi oczekiwaniami zaczęłam wreszcie czytać tę pozycję i całe szczęście się nie zawiodłam!
     W tej powieści poznajemy trzy kobiety, które mają za sobą ciężkie przeżycia. Choć każda z nich zmaga się z własnymi demonami z przeszłości łączy je jedno - w końcu udaje im się w pewnym stopniu uporać z tym, przez co musiały przejść. Muszę przyznać, że faktycznie na swój sposób jest to inspirująca i dodająca sił powieść jak możemy znaleźć w opisie, jednak jej lektura może być dla niektórych kobiet bardzo trudna, jeśli zmagały się z tym co bohaterki. Mnie osobiście żaden z tych problemów nie dotknął lecz to jak zostały przedstawione ich losy był bardzo emocjonalny i emocjonujący, jeśli można to tak ująć. Mam wrażenie, że sporo osób odnajdzie w tej historii coś dla siebie i koniec końców będzie w stanie czerpać z niej w pewnym momencie pozytywną energię. Według mnie jest to ważna powieść z którą naprawdę warto się zapoznać by być w stanie choć po części zrozumieć to co może dziać się z psychiką kobiet w trudnych dla nich momentach życiowych. Nie jest to książka typowo psychologiczna, raczej bym nazwała ją obyczajówką, lecz całkiem nieźle ukazuje problemy z jakimi część z nas może się zmagać.
     Bohaterowie moim zdaniem zostali bardzo dobrze wykreowani i są w stanie wyróżnić się na tle innych pozycji. Zasadniczo nie mam do żadnej z postaci jakichkolwiek zastrzeżeń. Wszyscy wzbudzali we mnie przeróżne emocje i choć nie z każdego polubiłam, to jednak byłam w stanie zrozumieć czemu ktoś podjął takie a nie inne decyzje w swoim życiu. Na pewno jeszcze na długo po zakończeniu lektury tej pozycji będę do nich powracać myślami i analizować niektóre ich sytuacje.
     Styl autorki zaskakująco lekki w odbiorze pomimo tematyki jaka została tu poruszona. Byłam w stanie wręcz płynąć przez tę powieść, choć musiałam momentami jednak sobie ją dawkować przez ciężkie i emocjonujące wydarzenia. Według mnie autorce naprawdę dobrze udało się ująć temat i byłam w stanie przeżywać wraz z bohaterami ich rozterki. Wydanie papierowe naprawdę porządnie przygotowane i nie mam wobec niego zastrzeżeń, jeśli nie liczyć klejonych stron.
     "Gdzieś pomiędzy wierszami" to według mnie naprawdę dobra i warta uwagi pozycja, która wciągnie Was całkowicie. Z czystym sercem mogę polecić ten tytuł i zachęcam Was, żebyście się z nim jak najszybciej zapoznali! Ja jestem pewna, że w przyszłości powrócę do tej powieści i mam nadzieję, że znów zrobi na mnie tak ogromne wrażenie jak za pierwszym razem.
     Moja ocena: 7/10.

2 komentarze:

  1. Tej książki autorki nie czytałam, ale cieszę się, że Tobie przypadła do gustu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zawiodłam się tą pozycją i jeśli jeszcze jej nie czytałaś to gorąco polecam!

      Usuń

Related Posts with Thumbnails