niedziela, 25 lipca 2021

"Lista, która zmieniła moje życie" Olivia Beirne

 
Bestsellerowa powieść Olivii Beirne "Lista, która zmieniła moje życie" zabierze was w zabawną podróż, która pokaże, co tak naprawdę znaczy żyć…
Georgia kocha wino, programy reality show i siedzenie na kanapie po pracy. Nie znosi wysokości, sprawdzania swojego konta bankowego, chodzenia na randki oraz aktywności, do których wymagany jest sportowy stanik. I nigdy, przenigdy nie podejmuje żadnego ryzyka. Aż do chwili, kiedy jej piękna i odważna siostra zdaje sobie sprawę, że nie zdoła odhaczyć wszystkiego ze swojej Listy Rzeczy Do Zrobienia Przed Trzydziestką i prosi Georgię o pomoc.
Georgia ma zaledwie kilka miesięcy, by zmienić swoje życie i dokończyć zadania z listy. Czy będzie na tyle odważna, by dla swojej siostry zaryzykować wszystko? Czy jej życie zmieni się pod wpływem listy?
Opis książki
 
 
 
 
Autor: Olivia Beirne
Tytuł oryginalny: The List That Changed My Life
Język oryginalny: angielski
Tłumacz: Wiśniewska Xenia
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: społeczna, obyczajowa
Forma: powieść
Rok pierwszego wydania: 2018
Rok pierwszego wydania polskiego: 2020
Liczba stron: 352
Czas trwania: 8h 43m
Lektor: Monika Chrzanowska
 
 
 
     Potrzebowałam lekkiej i przyjemnej powieści, dzięki której będę w stanie choć minimalnie się zrelaksować. Mój wybór padł na "Listę, która zmieniła moje życie" i niestety nie był to wybór idealny. Mam wrażenie, że poza naprawdę sporą dawką irytacji nie znalazłam tu zbyt wiele.
     Georigia to dziewczyna jak każda inna. Uwielbia pić wino, oglądać seriale, a z wysiłkiem fizycznym nie do końca jej po drodze. Jednak gdy jej siostra prosi ją o pomoc w wypełnieniu tak zwanej "Listy Rzeczy Do Zrobienia Przed Trzydziestką" jej życie zmienia się diametralnie... Niestety dla mnie ta powieść jest dość nijaka i niewiele nowego wniosła do mojego czytelniczego życia. Mam wrażenie, że coś podobnego możemy znaleźć w wielu innych pozycjach i niczym szczególnym akurat ten tytuł się nie wyróżnia. Dla mnie nie było to zabawna podróż, która pokaże, co tak naprawdę znaczy żyć jak było obiecane w opisie. Podczas znaczącej części wysłuchiwania tej historii w formie audiobooka czułam znużenie bądź irytacje na zachowanie głównej bohaterki. Wątek romantyczny też mnie do siebie nie przekonał, gdyż dla mnie był zbyt przesłodzony i mało realistyczny.
     Bohaterowie niestety bardzo mocno działali mi na nerwy. Nie byłam w stanie zrozumieć większości zachowań Georgii. Pomimo prawie trzydziestki na karku zachowywała się mocno infantylnie i czasem nieodpowiedzialnie, co zupełnie nie pasowało do jej metryki. Postacie dalszoplanowe niestety bardzo słabo wykreowani i momentami nie byłam w stanie się połapać kto kim jest i po co właściwie się ten ktoś pojawił w powieści. Jestem pewna, że do żadnego z bohaterów z którymi mamy tu do czynienia nie będę powracać myślami ani miło wspominać.
     Styl autorki (i praca tłumaczki) to chyba najmocniejszy atut całej powieści. Pomimo niezobowiązującej i niezbyt wciągającej fabuły, udało się jej napisać powieść przez którą wręcz się płynie, dzięki czemu można dobrnąć do końca bez większych szkód na własnym zdrowiu. Jednak w przypadku audiobooka dość męczące było ciągłe powtarzanie listy zadań do wykonania, która nie była jakoś bardzo porywająca (w formie papierowej łatwiej byłoby ją pominąć). Lektorka jak najbardziej na plus - bardzo dobrze słuchało mi się jej głosu.
     "Lista, która zmieniła moje życie" to niestety nie była dla mnie porywająca powieść, która umiliła mój wolny czas. Pomimo, że byłam w stanie zapomnieć choć na chwilę o własnych problemach to jednak koszt jaki poniosłam był zbyt duży bym mogła znaleźć tu więcej pozytywnych aspektów o których mogłabym Wam wspomnieć. Ja niestety jestem w przypadku tego tytuły raczej na nie.
     Moja ocena: 4/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails