czwartek, 28 marca 2019

"Diabolika" S. J. Kincaid


Diaboliki nie znają litości.
Diaboliki są silne.
Ich przeznaczeniem jest zabijać w obronie człowieka, dla którego zostały wyhodowane.
Nic więcej się nie liczy.
Wyglądamy jak ludzie. Jesteśmy agresywni, zdolni do bezgranicznego okrucieństwa i absolutnej lojalności. Właśnie dlatego jesteśmy strażnikami zamożnych rodzin.
Służę córce senatora, Sydonii, którą traktuję jak siostrę. Zrobiłabym dla niej wszystko. Teraz, aby ją ochronić, muszę udawać, że nią jestem, zachowując w tajemnicy moje zdolności. Wśród bezwzględnych polityków walczących o władzę w imperium odkryłam w sobie cechę, której zawsze mi odmawiano – człowieczeństwo.
Mam na imię Nemezis i jestem diaboliką. Czy mogę zostać iskrą, która rozbłyśnie w mroku imperium?
Opis książki




Autor: S. J. Kincaid
Tytuł oryginalny: The Diabolic
Język oryginalny: angielski
Tłumacz: Gralak Anna
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: science fiction
Forma: powieść
Rok pierwszego wydania: 2016
Rok pierwszego wydania polskiego: 2017
Liczba stron: 412



     O książce "Diabolika" słyszałam wiele skrajnych opinii. Od zachwytu i pełnego uwielbienia do tak całkowitej niechęci wobec niej. Jednak miałam ogromną ochotę na młodzieżową fantastykę, a ten tytuł dość długo czekał na moim czytniku na swoją kolej. Choć nie należę do żadnej ze skrajnych grup to uważam, że ta książka jest całkiem niezła.
     Diaboliki zostały stworzone do tego by chronić 'przypisanego' do nich człowieka. Nemezis służy Sydonii, córce znanego senatora. Jednak nie jest ona do końca taka jak wszystkie inne jednostki z jej gatunku... Według mnie bardzo ciężko jest opisać ogólny zarys fabuły w kilku zdaniach. Zbyt dużo się tu dzieje aby móc bez zdradzania ważniejszych wydarzeń oddać to co tu znajdziemy. Pomimo, że przez pierwsze strony trudno było mi przebrnąć to jednak szybko wkręciłam się w losy bohaterów. Na prawdę przyjemnie mi się czytało tę historię a część wątków została według mnie poprowadzona w zaskakujący sposób. Choć są zdarzenia, które łatwo możemy przewidzieć to i tak większość tego co tu znalazłam była dla mnie intrygująca i tworzyła ciekawą całość.
     Bohaterowie zostali bardzo dobrze wykreowani. Niektóre postacie polubiłam bardziej, inne mniej jednak każda z nich miała w sobie coś na tyle charakterystycznego i indywidualnego, że nie jestem w stanie przyczepić się w ich przedstawieniu do czegokolwiek. Osobiście jestem zadowolona z tego jak zostały pokierowane dane osoby i nikogo bym z tej powieści nie usunęła.
     Styl autorki przyjemny w odbiorze, a sposób przedstawienia świata na dobrym poziomie. Na prawdę dobrze mi się czytało historię, którą pisarka nam tu interesująco opisała. Wydanie elektroniczne porządnie zrobione, dzięki czemu nie mam żadnych zażaleń co do formy jego wykonania.
     "Diabolikę" będę wspominać pozytywnie, ale niemożność sięgnięcia od razu po drugi tom jest trochę 'dobijająca'. Obawiam się, że będę musiała w niedalekiej przyszłości zakupić go w języku angielskim przez co mój portfel może trochę ucierpieć.
     Moja ocena: 7/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails