czwartek, 5 lipca 2018

"Żyć jak kot" Stéphane Garnier





Na pierwszy rzut oka widać, że kotom żyje się lepiej niż nam. Dlaczego nie wziąć z nich przykładu?
Postanowiłem w tym celu rozszyfrować ich sposób postępowania, aspiracje, styl życia.
Zarówno w naszym życiu zawodowym, jak i osobistym możemy się wiele nauczyć od kotów!
Do tego właśnie zachęcam cię w tej książce: abyś spojrzał z dystansu na swoją codzienność i odnalazł uśmiech i zadowolenie.
Chcesz żyć jak kot?
Bądź wolny niczym wiatr!
I rób tylko to, co sam wybrałeś!
Opis książki






Autor: Stéphane Garnier
Tytuł oryginalny: Penser et agir un chat
Język oryginalny: francuski
Tłumacz: Kasprzak-Kozikowska Eliza
Kategoria: Literatura naukowa i popularnonaukowa
Gatunek: popularnonaukowa
Rok pierwszego wydania: 2017
Rok pierwszego wydania polskiego: 2018
Liczba stron: 272



     Książkę "Żyć jak kot" dorwałam na tegorocznych Warszawskich Targach Książki za dość niską cenę. Po opisie spodziewałam się poradnika z przymrużeniem oka, który może coś wniesie do mojego życia, lecz nie będzie napompowany nic nie znaczącymi frazesami. Niestety to co tu znalazłam nie jest do końca tym czego się spodziewałam.
     Jako, że jest to poradnik to nie ma tu jako takiej fabuły, którą mogłabym Wam streścić. Chociaż będąc już po przeczytaniu tej pozycji nadal nie jestem pewna co mogłabym o niej napisać. Niestety sama treść nie jest jakoś bardzo zaskakująca, nie zmusiła mnie ona do refleksji nad swoim życiem ani nic szczególnego z lektury tej pozycji nie wyniosłam. Część z tego co tutaj można znaleźć była dla mnie na tyle oczywista, że zastanawiałam się po co autor zamieścił dany tekst. Było też wiele powtórzeń, często było powracanie do tego co już zostało wcześniej w tej książce napisane. Jako, że jest to dość krótka książka, było to dla mnie raczej irytujące. Czytając ją jednym tchem nie miałam takiej potrzeby, aby powracać do czegoś co przed chwilą przeczytałam i jeszcze o tym pamiętałam. Przypuszczam, że wielbiciele kotów dostrzegą tutaj więcej niż ja i może bardziej ten poradnik przypadnie im do gustu. Gdyby coś podobnego było na rynku wydawniczym ale związanego z psami byłabym zachwycona!
     Styl autora lekki, dzięki czemu można bardzo szybko zaznajomić się z treścią. Chociaż tak jak wspomniałam wcześniej, używał on bardzo wielu powtórzeń i często wspominał znów o czymś o czym już była mowa. Wydanie papierowe niestety ma klejone strony, co mnie zawsze irytuje i nadal męczy mnie w książkach. Jednak było tu wiele szczegółów, które były bardzo dobrze dopieszczone i całość wyglądała bardzo dobrze. Muszę jeszcze wspomnieć o tym, że biel stron jest bardzo intensywna i może razić w oczy, a z tego co wiem niektórym czytelnikom to przeszkadza w lekturze.
     Niestety nie jestem w pełni przekonana co do tej pozycji. "Żyć jak kot" było dla mnie raczej poradnikiem, który nic nie wniósł w moje życie i nie zamierzam powracać do tej pozycji. Moim zdaniem jest wiele innych poradników, które mogą bardziej zmusić do zastanowienia się nad własnym postępowaniem. Przekazałam już dalej tę książkę i pozostaje mi mieć nadzieję, że tej osobie bardziej przypadnie ona do gustu niż mi.
     Moja ocena: 4/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails