środa, 11 lipca 2018

'Niedzielna choroba' (La enfermedad del domingo, 2018) - film










Porzucona za dziecka Chiara po 35 latach odnajduje swoją matkę i prosi ją o spędzenie razem 10 dni w odosobnionym miejscu.










     Film "Niedzielna choroba" przez dość krótki czas był nawet mocno promowany na Netflixie, a przynajmniej mi ciągle wyskakiwał w proponowanych. Ciągle widział krótkie trailery tej produkcji, więc postanowiłam dać jej szansę. Lubię oglądać ten gatunek filmowy, więc z dość sporymi oczekiwaniami zabrałam się za oglądanie.
     Fabuła tego filmu jest dla mnie dość trudna do opisania. Moim zdaniem ten krótki opis, który znajdziemy na wyżej wspomnianej platformie, choć krótki, jest idealnym przedstawieniem tego co się tutaj dzieje. Każde kolejne zdanie może okazać się niepożądanym zdradzeniem tego co się może wydarzyć, a osobom które jeszcze nie widziały tego tytułu może odebrać przyjemność z oglądania. Niestety nie jestem pewna czy określenie 'przyjemność' jest w przypadku tego filmu odpowiednie. Osobiście nastawiłam się na dobry dramat, a dostałam historię, która niekoniecznie wiele opowiada. Jak dla mnie, można by skrócić tę produkcję o połowę i niewiele by ona na tym straciła. Momentami była dość drażniąca muzyczka w tle, jednak nie budowała ona w widzu napięcia. Odniosłam wrażenie, że producenci po prostu chcieli wstawić jakiś dźwięk aby nie było to wręcz kino nieme.
     Gra aktorska również mnie jakoś nie zachwyciła. Niby nie było źle ale nie było również rewelacyjnie. Było poprawnie i tylko tyle chyba można napisać. Nie miałam odczucia, żeby aktorzy przyłożyli się do swoich ról i starali się głębiej przedstawić jakieś emocje swoich postaci. Ot tak, po prostu, ukazali co mieli pokazać i zgarnęli za to pieniądze, bez większego wysiłku i przemyśleń.
     "Niedzielna choroba" nie jest tytułem do którego z chęcią bym wracała w przyszłości. Obejrzałam i wątpię aby pozostał w mojej pamięci na dłużej. Jak dla mnie to taki trochę film aby zapchać przysłowiową dziurę, jednak niekoniecznie czerpać przyjemność z samego oglądania.
     Moja ocena: 4/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails