piątek, 29 lipca 2016

"Siostry" Claire Douglas



Abi nie może się pozbierać po tragicznej śmierci swojej siostry bliźniaczki.
Chociaż od wypadku minęło półtora roku, nadal bierze antydepresanty, chodzi na terapię; nadal wszędzie widzi Lucy. Jednak gdy poznaje Beatrice, wszystko zmienia się na lepsze. Bea jest lustrzanym odbiciem Lucy. Wkrótce Abi wprowadza się do Beatrice i jej brata bliźniaka - Bena, z którym połączy ją namiętny romans...
Relacje w tym dziwnym trójkącie stają się napięte, a w domu zaczynają dziać się dziwne rzeczy. Abi czuje się coraz bardziej zagrożona...
W tym klimatycznym thrillerze psychologicznym nic nie jest takie, jakie z pozoru się wydaje.

Opis książki









Autor: Claire Douglas
Tytuł oryginalny: The Sisters
Język oryginalny: angielski
Tłumacz: Wyszogrodzka-Gaik Agnieszka
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: thriller/sensacja/kryminał
Forma: powieść
Rok pierwszego wydania: 2015
Rok pierwszego wydania polskiego: 2016
Liczba stron: 336



     Nigdy wcześniej nie słyszałam o autorce tej książki. Sama nie wiedziałam czego dokładnie mogę się spodziewać ale tytuł przyciągnąć moją uwagę przy ostatniej wizycie w księgarni. Jakie są moje wrażenia? Zapraszam do dalszej lektury tej recenzji :).
     Fabuła książki moim zdaniem została mało ciekawie przedstawiona w opisie. Po pierwszych stronach miałam nadzieję na dużo lepszą ucztę czytelniczą niż można się spodziewać. Niestety pomimo nawet dobrego początku, który po moich niezbyt wygórowanych oczekiwaniach, był całkiem niezły to akcja powoli się rozkręcała. Dopiero pod koniec sprawy nabrały tępa. Autorka dość nieudolnie starała się budować napięcie, co jakiś czas wprowadzając pewne niejasności, intrygi, czy w minimalnym stopniu próbować nas naprowadzać na rozwiązanie sytuacji. Widziałam kilka analogii do "Dziewczyny z pociągu". Dla niektórych czytelników może to być odpychające, lecz akurat zostały 'wybrane' te najlepsze elementy. Jak dla mnie, w tej pozycji jest również wiele sprzeczności, które raczej negatywnie mogą wpłynąć na jej odbiór.
     Bohaterowie - sama nie wiem co mogę o nich napisać. Niby było wiele opisów charakteryzujących dane postacie ale tak jak w przypadku fabuły, tak i tutaj było wiele powtórzeń. Jakby brakowało pomysłu na lepsze wykreowanie bohatera.
     Styl autorki dość zniechęcający. Tworzyła ona wiele opisów, które nijak miały się do tego co się akurat działo, czy nawet do wcześniejszych, czy późniejszych, wydarzeń. Występowało wiele powtórzeń w akcji, bardzo okrężny sposób przedstawienia jakiejś sytuacji. Rzadko mi się zdarza, że styl był dla mnie aż tak bardzo nużący.
     "Siostry" to książka, która pozostawiła we mnie mieszane uczucia. Niby aż tak źle nie było, czytałam dużo gorsze pozycje, ale również nie zachwyciła mnie ona na tyle abym piała z zachwytu. Może warto pomyśleć czy się za nią w ogóle zabierać ale decyzję pozostawiam Wam :).
     Moja ocena: 5/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails