środa, 13 stycznia 2016

"Spisek Tudorów" Christopher W. Gortner


Pajęczyna kłamstw i intrygi szpiegów na dworze Tudorów. Gra, w której stawką jest korona...albo śmierć.
Jest rok 1553. Na angielskim tronie zasiada Maria I Tudor, później znana jako Krwawa Maria. Królowa bezwzględnymi metodami próbuje przywrócić w Anglii katolicyzm i zawrzeć sojusz z Hiszpanią. Poddani jednak buntują się przeciw jej rządom. Szepty w pałacowych korytarzach powtarzają imię księżniczki Elżbiety jako kandydatki do przejęcia tronu. Maria zaś czeka tylko na fałszywy krok siostry, by raz na zawsze pozbyć się rywalki.
Tymczasem na skutek spisku hiszpańskiego ambasadora listy Elżbiety wpadają w niepowołane ręce, a ich treść wystarczy, by skazać księżniczkę na śmierć. Czy wiernemu szpiegowi uda się odzyskać je na czas?

Opis książki




Autor: Christopher W. Gortner
Tytuł oryginalny: The Tudor Conspiracy
Język oryginalny: angielski
Tłumacz: Sokołowska-Ostapko Adriana
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: historyczna
Forma: powieść
Rok pierwszego wydania: 2013
Rok pierwszego wydania polskiego: 2014
Liczba stron: 352




     Po obejrzeniu serialu "Dynastia Tudorów" oraz przeczytaniu książki "Kochanice króla" Philippy Gregory okres panowania Tudorów nie przestaje mnie fascynować. Gdy zobaczyłam tę pozycję w księgarni wiedziałam, że muszę ją mieć. Autor był mi zupełnie nieznany, pomimo swej fascynacji tą tematyką miałam pewne obawy, lecz po lekturze uważam, że były one zupełnie bezzasadne. 
     Nie jest to podręcznik akademicki tylko powieść, więc większość wydarzeń jest wytworem wyobraźni autora, lecz postacie i niektóre zdarzenia do których nawiązywały elementy w książce miała autentycznie miejsce. Pozycja jest bardzo ciekawie skonstruowana, od pierwszych stron zaczytywałam się w niej, nie zważając na późną porę, nawet jeśli następnego dnia musiałam wstawać rano i iść do pracy. Po lekturze tej książki zaczęłam poszukiwać w internecie więcej informacji na temat panowania Marii I Tudor i jej siostry Elżbiety oraz kolejnych pozycji, które mogłyby mi przybliżyć tematykę. Pomimo tych zachwytów czuję pewien niedosyt. Bez problemu książka mogłaby być grubsza i zawierać jeszcze więcej akcji, gdyż czasy, które były opisywane są naprawdę pełne potencjału - lecz czy wtedy nie byłoby zbyt wiele szczęścia :)?
     Bohaterowie - ciężko oceniać, gdy większość z nich ma swoje odniesienie w realnym świecie. Nie wiem na ile ich cechy oraz sposób bycia były przedstawione zgodnie z tym co rzeczywiście przedstawiają dane historyczne lecz odniosłam wrażenie, że postacie były dobrze skonstruowane. 
     Styl autora nadzwyczaj lekki, dzięki czemu lektura jest jeszcze większą przyjemnością. Jednak w przypadku wydania tej książki znów wyrażę swoje niezadowolenie odnośnie klejonych stron. Odniosłam wrażenie, że tutaj jest gorsza jakość tego kleju i strony jeszcze szybciej zaczną wypadać niż w innych pozycjach, które nie są szyte. Jednak sam papier, czcionka jak najbardziej przyjazne i cieszące oko ;). 
     Szczerze polecam tę pozycję. Jeśli ktoś uwielbia i jest tak samo zafascynowany jak ja Tudorami to ta pozycja jest obowiązkowa. Nawet jeśli ten okres jest Wam obojętny to i tak warto przeczytać, chociażby dla tych intryg, które są przedstawione tworzące czasami sytuacje lepsze niż w nie jednym kryminale.
     Moja ocena: 8/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails