czwartek, 7 stycznia 2016

'Kamerdyner' (The Butler, 2013) - film



W 1926 roku młody Cecil opuszcza skonfliktowane na tle rasowym południe USA, szukając szansy na lepsze życie. Wkrótce otrzyma niezwykły dar od losu. Zostanie kamerdynerem w Białym Domu, stając się naocznym świadkiem wydarzeń, które na zawsze zmienią oblicze współczesnego świata. Gdy kolejni prezydenci USA zmagają się ze skutkami zabójstwa Johna F. Kennedy'ego, Martina Luthera Kinga i kontrowersjami narosłymi wokół wojny w Wietnamie i afery Watergate, Cecil – wpierany przez kochającą żonę Glorię – musi podjąć trudną walkę o dobro i szczęście rodziny, któremu na drodze stanie jego własne, bezgraniczne oddanie pracy. 






     Już od jakiegoś czasu przymierzałam się do obejrzenia tego filmu. Nawet podczas ostatnich świąt zaczęłam go oglądać, lecz nie dobrnęłam do końcówki. Dopiero teraz obejrzałam go w całości. Uważam, że to jeden z lepszych filmów jakie widziałam. 
     W filmie ukazana została historia czarnoskórego kamerdynera, który przez lata pracował w Białym Domu. Jest to historia oparta na faktach, wiele było elementów, dzięki którym możemy dowiedzieć się co nieco o historii USA. Zgadzam się z opiniami na plakacie, że jest to film "znakomity" oraz "fenomenalny". Cała produkcja bardzo dobrze zrobiona, występowała ciągłość a wszystkie elementy, które zostały wykorzystane, były odpowiednio dobrane.
     Gra aktorska na bardzo wysokim poziomie. Dobór aktorów i ich umiejętności aktorskie tylko dopełniły idealnego obrazu tego filmu, a może są podstawą do tak dobrej produkcji?
     Jest to na prawdę bardzo dobry film, który warto zobaczyć. Cieszę się, że choć filmowo bardzo dobrze zaczęłam ten rok :).
     Moja ocena: 10/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails