środa, 26 sierpnia 2020

'Czarownica 2' (Maleficent: Mistress of Evil, 2019) - film








Relacja Diaboliny (Angelina Jolie) i jej córki chrzestnej Aurory (Elle Fanning) zostaje wystawiona na poważną próbę. Nadchodzi wesele, pojawiają się niespodziewane sojusze oraz nowe, mroczne siły. Wszystko to oddala kobiety od siebie i powoduje, że stają one po przeciwnych stronach barykady.








     Mam wrażenie, że ostatni czas to u mnie moment nadrabiania wielu kontynuacji, przynajmniej tych filmowych. Miałam okazję ostatnio zobaczyć na HBO GO kolejny film z Angeliną Jolie w roli głównej, czyli "Czarownicę 2". Pierwsza część bardzo mi się spodobała i miałam nadzieję na równie porządną kontynuację. Jednak nieco się zawiodłam, choć nadal uważam tę produkcję za naprawdę dobrą.
     Relacja Aurory z jej matką chrzestną, Diaboliną, zostaje ponownie wystawiona na próbę. Zakochana dziewczyna przygotowuje się do wesela, jednak jej wybranek nie do końca jest akceptowany przez Diabolinę. Kolejne wydarzenia sprawiają, że kobiety coraz bardziej oddalają się od siebie, lecz czy uda im się wreszcie przezwyciężyć wszystkie problemy? Przypuszczam, że samo zakończenie nikogo nie zdziwi i nie będzie zbyt ogromnym spojlerem stwierdzenie, że jest ono pozytywne. Jednak mi ono w tym przypadku całkowicie nie przeszkadza, gdyż sama historia przedstawiająca to co do niego doprowadziło była dla mnie naprawdę dobra w odbiorze. Jedyne co mi nie do końca pasowało to zbyt duża ilość efektów specjalnych wykorzystana przez twórców. Ja wiem, że jest to film fantasy, jednak część z tych efektów była dla mnie aż za nadto kiczowata i momentami naprawdę ciężko mi się na to patrzyło. O dziwo nie miałam takiego problemu z pierwszą częścią, a tam przecież również było dość sporo takich efekciarskich zabiegów. Nie wiem czy została zmieniona osoba odpowiedzialna za to czy nie, ale poszło to według mnie w niezbyt korzystnym kierunku.
     Gra aktorska - Angelina Jolie ogromnie mi się tu podobała jako Diabolina i nie wyobrażam sobie nikogo innego wcielającą się w tę postać. Natomiast mało przekonująco w swojej roli wypadła według mnie Elle Fanning. Może i wyglądem pasuje do wyobrażenia Aurory, jednak zabrakło mi w niej tej naturalności i dziewczęcości, dzięki której odbiór jej postaci były bardziej pozytywny.
     "Czarownica 2" to moim zdaniem bardzo dobry film, choć nieco rozczarowujący. Po pierwszej części spodziewałam się trochę lepszego poziomu samej historii jak i efektów, które zostały tu wykorzystane. Wątpię aby ten tytuł trafił do topki najlepszych filmów obejrzanych w tym roku, lecz nie żałuję, że wreszcie go zobaczyłam. Naprawdę miło spędziłam czas podczas seansu i mam cichą nadzieję, że może twórcy zdecydują się na trzecią część :).
     Moja ocena: 7/10.

4 komentarze:

  1. Oglądałam pierwszą część, która niesamowicie mi się podobała, i zamierzam obejrzeć drugą. Szczerze mówiąc, to o niej zapomniałam, a Ty mi przypomniałaś. Za co dzięki. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio oglądałam bo jest na HBO chyba... Lubię :D Jolie jest mega w tej roli.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jest dostępny ten film na HBO Go, a przynajmniej ja tam oglądałam :). I też lubię Jolie w tej roli :D.

      Usuń

Related Posts with Thumbnails