środa, 27 grudnia 2017

'Dobrze się kłamie w miłym towarzystwie' (Perfetti sconosciuti, 2016) - film







Siedmioro długoletnich przyjaciół spotyka się na kolacji. Dla urozmaicenia wieczoru rozpoczynają zabawę polegającą na dzieleniu się między sobą treścią każdego SMS-a, e-maila lub rozmowy telefonicznej, jakie otrzymują w trakcie spotkania. Kiedy tym samym wiele tajemnic zaczyna wypływać na światło dzienne, niewinna gra rodzi konflikty, które niełatwo będzie zażegnać...











     Święta co prawda już za nami ale tytuł tego filmu, czyli "Dobrze się kłamie w miłym towarzystwie" bardzo mi się z tym okresem kojarzy. W końcu podczas spotkań z rodziną, tych miłych jak i tych mniej, często znajdzie się osoba, która ma 'ciekawe historie' do opowiedzenia.
     Historia opowiada o grupie przyjaciół, którzy spotykają się podczas kolacji. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że w trakcie tego wieczoru każda wiadomość czy rozmowa telefoniczna będzie na celowniku. W takich okolicznościach nic da się ukryć i zachować prywatności a każdy skrywany sekret może wyjść na jaw... Pomimo, że byłam raczej pozytywnie nastawiona do tego filmu, to obawiałam się tego jak zostanie zrealizowana. W końcu dość trudno jest pociągnąć historię w ciekawy sposób mając do dyspozycji tylko jedną scenerię. Jeśli ktoś ma podobne obawy jak ja to nie ma się czego bać! Sama fabuła trzyma w napięciu i podczas seansu byłam ogromnie ciekawa jak wszystko się potoczy. Nie jestem jedynie pewna co do samego zakończenia. Nie wiem czy je dobrze zrozumiałam, choć wydawało mi się zbyt urocze. To co się działo podczas kolacji jakby spłynęło po bohaterach albo jeszcze nie do końca to do nich dotarło. Jeśli ktoś z Was oglądał ten film to dajcie znać co myślicie o ostatnich scenach.
     Gra aktorska o dziwo całkiem dobra. Przyznam, że nie kojarzyłam żadnego z nazwisk, więc nie miałam określonych wymagań co do umiejętności aktorskich. Najbardziej wyróżnił się w moim odczuciu Giuseppe Battiston, który wcielił się w postać Peppe. Kreacja tej postaci najbardziej mnie przekonała, przez co mam ochotę obejrzeć kolejny film z udziałem tego aktora.
     Moim zdaniem film pt. "Dobrze się kłamie w miłym towarzystwie" jest godny uwagi. Warto poświęcić swój czas i zapoznać się z tą produkcją, gdyż jest inna niż te standardowe i schematyczne, które zalewają filmowy rynek. Na pewno nie jest to oczywisty film o którym zapomni się tuż po jego obejrzeniu.
     Moja ocena: 7/10.

4 komentarze:

  1. Mam nadzieję, że w końcu znajdę czas na ten film.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Daj znać jak wrażenia jeśli uda Ci się wreszcie go obejrzeć :).

      Usuń
  2. Sama fabuła nie przyciągnęła mojej uwagi, ale recenzja przekonała mnie, żeby ten film obejrzeć ;)
    Miłego dnia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieje, że się nie rozczarujesz. Również życzę miłego dnia :).

      Usuń

Related Posts with Thumbnails