poniedziałek, 11 lipca 2016

"Miłość i kłamstwa" Cecelia Ahern


Zapomniane dzieciństwo. Odkryte na nowo życie. A jeśli masz tylko jeden jedyny dzień, żeby dowiedzieć się, kim naprawdę jesteś?
Kiedy Sabrina Boggs przypadkiem natrafia na tajemniczą kolekcję, która znajdowała się w posiadaniu jej ojca, odkrywa prawdę tam, gdzie nigdy nie podejrzewała istnienia kłamstwa. Człowiek, przy którym spędziła całe dzieciństwo, nagle staje się kimś zupełnie obcym.
Niespodziewany przełom w monotonnym, rutynowym rozkładzie dnia pozostawia jej tylko jeden dzień na poznanie sekretów mężczyzny, którego rzekomo tak dobrze znała. Dzień, który wydobywa na światło dzienne wspomnienia, historie i ludzi, o istnieniu których nie miała dotąd pojęcia. Dzień, który na zawsze zmieni ją i wszystkich wokół niej.
Opis książki






Autor: Cecelia Ahern
Tytuł oryginalny: The Marble Collector
Język oryginalny: angielski
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: literatura zagraniczna
Forma: powieść
Rok pierwszego wydania: 2015
Rok pierwszego wydania polskiego: 2016
Liczba stron: 416



     Przeczytałam już kilka książek Ceceli Ahern. Znalazło się kilka lepszych jak i trochę gorszych pozycji. Niestety "Miłość i kłamstwa" to książka, która moim zdaniem jest najsłabsza w przypadku tej autorki wśród tych z którymi miałam dotychczas styczność.
     Opis tej książki ma się nijak do tego co znajdziemy w tej powieści. Fabuła niestety mało wciągająca i niesamowicie nudna. Do ostatniej strony miałam nadzieję na rozkręcenie się akcji, pojawienie się momentu w którym zmienię swoje zdanie na temat tej pozycji. Szkoda, że nie ma tutaj nic pod względem fabuły co mogłoby sprawić, że tę książkę można uznać za ciekawą. Skończyłam czytać ją kilka dni temu a już miałabym problem z przedstawieniem ważniejszych momentów czy wydarzeń, które miały wpływ na losy bohaterów. Jedyne co mogę napisać to fakt, że akcja toczy się wokół marmurków. Dla mnie niestety nie jest to element, który może podnieść walory fabularne powieści.
     Bohaterowie również nijako przedstawieni. Żadna z postaci nie zapadnie mi na dłużej w pamięci. Nikt nie wybijał się na tle innych, nie było tej różnorodności, która mogłaby wpłynąć na lepszy odbiór powieści. Styl autorki trochę ratuje sytuację, gdyż ma ona lekkie pióro. Dzięki temu możemy szybko przebrnąć przez nudną treść. Wydanie chyba jest w tej pozycji najlepsze, pomimo klejonych stron, za którymi nie przepadam. Biel stron, czcionka i okładka ze skrzydełkami dodają tutaj trochę do końcowej oceny.
     Osobiście jestem zawiedziona tą książką. W przyszłości będę podchodzić z większym dystansem do innych pozycji tej autorki, gdyż nie wszystkie przypadają mi do gustu. Gdybym wcześniej sprawdziła opinie o tej powieści, że nie należy ona do najlepszych to bym ją jedynie wypożyczyła a nie kupowała za własne pieniądze...
     Moja ocena: 3/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails