piątek, 17 lipca 2015

"Ostatnie życzenie" Andrzej Sapkowski





Świat na ostrzu miecza. Oszałamiająca akcja, mistrzowskie dialogi, sytuacje nie do zapomnienia. Wiedźmin nie jest rębajłą pokroju Conana. To mistrz miecza i fachowiec czarodziejstwa strzegący moralnej i biologicznej równowagi w cudownym świecie fantasy. Z woli Sapkowskiego w ów świat pełen potworów i bujnych charakterów, skomplikowanych intryg i eksplodujących namiętności wnosi Geralt nasze problemy, mitologie i nowoczesny punkt widzenia. Staje się więc widzem i bohaterem, oskarżonym i sędzią, kochankiem i błaznem, ofiarą i katem. Przewrotna literacka robota.

Opis książki







Autor: Sapkowski Andrzej
Język oryginalny: polski
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: fantasy
Forma: zbiór opowiadań / nowel
Rok pierwszego wydania: 1993
Liczba stron: 288



     Sagę o Wiedźminie przeczytałam już co najmniej dwukrotnie. Po raz pierwszy - będąc w gimnazjum, po raz kolejny już w liceum. Za każdym razem robiła na mnie ogromne wrażenie. Prawie rok od skończenia studiów nabrałam ochoty na powrót do tej historii.
     "Ostatnie życzenie" to pozycja składająca się z opowiadań, wśród których znajdziemy takie jak "Ziarno prawdy", "Kwestia ceny", "Kraniec świata" czy też właśnie tytułowe "Ostatnie życzenie". Ciężko mi w kilku zdaniach nakreślić fabułę. Dzieję się w tych opowiadaniach wiele. Do ostatniej strony wciągają czytelnika do świata potworów, czarodziei i wiedźmina, świata który jest po prostu magiczny. Fanką wszelkiej fantastyki nie jestem, jednakże ta pozycja jest doskonała. 
     Bohaterowie świetnie skonstruowani, wzbudzający w czytelniku wiele emocji. Są momenty w których kocha się ich lub nienawidzi, nie ma stanu nijakości. Styl autora również na wysokim poziomie. Nie jest dziecinny ani zbytnio naukowy. Dzięki niemu zatapiamy się jeszcze lepiej w lekturze zapominając o otaczającym nas świecie. 
     Wydanie, które miałam w swoich rękach bardzo wygodne. Czcionka, papier oraz jego biel współgrają ze sobą nie męcząc przy tym oczu czytelnika, o ile czytamy przy dobrym świetle :). Również, co dla mnie jest ważne, strony były szyte a nie klejone więc mam nadzieję, że pozycja przetrwa moje powroty do tej lektury.
     Jeśli znalazł się jeszcze jakiś rodzynek, który nie przeczytał ani jednej pozycji z sagi o Wiedźminie z czystym sercem polecam tę książkę.
     Moja ocena: 10/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails