niedziela, 29 maja 2022

'Gierek' (2022) - film

 
 
 
 
 
 
Gierek. Nazwisko, o którym słyszał w Polsce każdy, ale nikt nie zna jego prawdziwej historii. Kim był naprawdę? O czym marzył? Z kim się przyjaźnił? Komu ufał? Kogo kochał? Kto go zdradził?
Historia człowieka, który dziś wciąż budzi skrajne opinie porusza dogłębnie. Polityka bywa brudna, ale gdy dotyka ona całej rodziny, cena okazuje się zbyt duża do zapłacenia. Tajemnice wspólnego życia, widzianego oczami żony i matki Edwarda Gierka po raz pierwszy trafiły na duży ekran. 






     O filmie "Gierek" nie słyszałam jeszcze zbyt wielu opinii, jednak moja chęć i potrzeba poszerzania wiedzy o czasach PRLu w Polsce swoją pokrętną logiką spowodowała, że zdecydowałam się na obejrzenie tego tytułu. Choć nie do końca wiedziałam czego mogę się tu spodziewać to i tak mam dość mieszane odczucia, nawet będąc już kilka dni po seansie.
     Samo nazwisko Gierek słyszał prawdopodobnie każdy z nas, nawet jeśli ma znikomą wiedzę historyczną. Tutaj poznajemy Edwarda Gierka z czasów kiedy doszedł do władzy jako I Sekretarz oraz jego próby rozwoju kraju. Niestety niektóre podjęte przez niego decyzje doprowadziły do kryzysu gospodarczego. Jednak historia skupia się nie tylko na polityce ale również na życiu codziennym oraz rodzinnym zarówno Gierka jak i ludzi w jego otoczeniu. Ja niestety nie jestem w stanie sprawdzić na ile prawdziwie zostały tu ukazane fakty, lecz dla mnie jest to dobry punkt wyjścia by na własną rękę szukać kolejnych informacji na ten temat. Mam niestety wrażenie, że było kilka technicznych niedociągnięć i absurdalnie wykorzystanych 'rekwizytów', jak wypchanie szczęki niektórym postaciom. Po prostu nie grało mi w pełni to w całości i wywołało poczucie dziwności w tym co widzę.
     Gra aktorska co prawda mnie nie porwała, lecz z drugiej strony nie mogę napisać aby była ona zła. W moim odczuciu było po prostu przeciętnie i nie zrobiła na mnie tak ogromnego wrażenia jak się spodziewałam po obsadzie. Nie mam ochoty po tym co tu zobaczyłam wyszukiwać konkretnych aktorów w innych produkcjach by móc ich ponownie zobaczyć i sprawdzić jak sobie poradzą.
     "Gierek" jest w moim odczuciu filmem, który nie spodoba się każdemu, ale może niektórych zachęci do poszerzania swojej wiedzy historycznej. Mnie jako osobę urodzoną w 1990 roku bezpośrednio ominął okres w którym Edward Gierek był u władzy lecz z niektórymi konsekwencjami nadal można się borykać. Ze swojej strony nadal czuję potrzebę by zdobyć więcej informacji dotyczących omawianego okresu i mam nadzieję, że będę w stanie lepiej zrozumieć niektóre aspekty.
     Moja ocena: 5/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails