piątek, 15 kwietnia 2022

"Perfect on paper" Sophie Gonzales

 
 
Jej rady są idealne. Jej życie miłosne? Zdecydowanie nie!
Darcy Phillips prowadzi w szkole anonimową poradnię związkową, w której pomaga uporać się z każdym problemem miłosnym - oczywiście za opłatą. Ma również słabość do swojej najlepszej przyjaciółki Brooke. Która… jest zakochana w zupełnie kimś innym.
Wszystko idzie dobrze aż do dnia, kiedy Alex (chłopak, którego dziewczyna nie znosi najbardziej na świecie) przyłapuje ją na wyciąganiu listów z szafki 89, z której prowadziła swój wątpliwie legalny interes. W zamian za dochowanie tajemnicy Darcy ma pomóc chłopakowi odzyskać jego byłą dziewczynę.
W teorii wszystko wydaje się proste. Co może pójść nie tak?
Opis książki
 
 
 
 
Autor: Sophie Gonzales
Tytuł oryginalny: Perfect on Paper
Język oryginalny: angielski
Tłumacz: Wiśniewska Monika
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: dziecięca, młodzieżowa
Forma: powieść
Rok pierwszego wydania: 2021
Rok pierwszego wydania polskiego: 2022
Liczba stron: 424
Czas trwania: 10h 17m
Lektor: Julia Łukowiak
 
 
 
     O książce "Perfect on paper" Sophie Gonzales było niedawno stosunkowo głośno i sporo czytelników zachwycało się tą powieścią. Pomimo pewnych moich obaw, ciekawość czy również ja będę oczarowana tym co tu dostajemy wygrała. Niestety jestem nieco rozczarowana, gdyż choć lektura była całkiem przyjemna to jednak nie wywarła ta książka na mnie aż takiego mocnego wrażenia i nie zapadła za bardzo w mojej pamięci tak jak się spodziewałam.
     Darcy anonimowo prowadzi w szkole szafkę z poradami związkowymi. Wielu uczniów pisze do niej ze swoimi problemami miłosnymi z nadzieją na dobrą radę. Niestety pewnego dnia zostaje przyłapana na wyciąganiu listów z szafki numer 89 przez niezbyt lubianego przez siebie chłopaka. By zachować swoją anonimowość Darcy musi pomóc Alexowi odzyskać jego byłą dziewczynę. Wydaje się to proste, jednak rzeczywistość może okazać się nieco bardziej skomplikowana... Ta powieść jest według mnie po prostu względnie przyjemnym umilaczem czasu, dzięki czemu możemy nieco się zrelaksować i choć na chwilę zapomnieć o otaczającym nas świecie. Niezbyt skomplikowana młodzieżowa historia miłosna, którą tu dostajemy nie wymaga od czytelnika zbyt wiele. Pomimo, że na pierwszy rzut oka wydawać się może, że jest tu sporo emocji, to niestety niektóre poruszane trudne wątki schodzą na dalszy plan i giną w słodkich umizgach bohaterów. Muszę przyznać, że pomimo pewnych niuansów książkę czytało mi się po prostu przyjemnie, lecz nie zrobiła ona na mnie sporego wrażenia jak na innych czytelnikach i nie wywołała aż tak silnych emocji bym zapamiętała tę historię na długo.
     Bohaterowie zostali wykreowani według mnie dość przeciętnie. Przez sporą część książki miałam wrażenie, że definiuje ich jedynie ich orientacja, jakby nie mieli żadnych cech charakteru wartych ukazania, by postacie nabrały swojej indywidualności. Niestety wątpię abym zapamiętała tych bohaterów przez ich pewną nijakość, a tym bardziej przypisać ich po czasie do tej konkretnej pozycji.
     Styl autorki jest według mnie bardzo lekki, dzięki czemu przyjemnie było zapoznawać się ze stworzoną przez nią historią. Choć sama treść nie zapadnie w mojej pamięci na długo, to jednak przez całą powieść udało się jej utrzymać moje zainteresowanie. Nie jestem pewna, czy będę wyczekiwać innych jej pozycji, jednak nie wykluczam, że kiedyś, przy okazji, po nie sięgnę. Lektorka w audiobooku dostępnym na Empik Go bardzo dobrze wykonała swoją pracę i naprawdę miło mi się jej słuchało.
     "Perfect on paper" to powieść, która może umilić czas podczas lektury, jednak nie robi aż tak mocnego wrażenia i nie zapada na długo w pamięci. Przynajmniej tak będzie w moim przypadku i przypuszczam, że nie będę o niej zbyt często rozmyślać. Niemniej jednak nie żałuję, że po nią sięgnęłam, gdyż potrzebowałam czegoś lżejszego by móc nieco odetchnąć od swojej codzienności.
     Moja ocena: 5/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails