poniedziałek, 18 kwietnia 2022

"Bądź pewna siebie" Joanna Godecka

 
 
 
 
 
 
Wszystko, co dzieje się w naszym życiu – sposób, w jaki działamy, planujemy, reagujemy, tworzymy relacje z otoczeniem – wynika z tego, w jaki sposób myślimy o sobie!
Autorka – psycholog i coach – ma duże doświadczenie w pomaganiu ludziom odzyskiwać pewność siebie i wprowadzać pozytywne zmiany w życiu. Zwraca również uwagę na najczęściej popełniane błędy i pułapki w relacjach z innymi, radzi jak ich unikać.
Opis książki
 
 
 
 
 
 
 
Autor: Joanna Godecka
Język oryginalny: polski
Kategoria: Literatura naukowa i popularnonaukowa
Gatunek: nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
Forma: poradnik
Rok pierwszego wydania: 2018
Liczba stron: 224
 
 
 
     Z pewnością siebie jest u mnie często naprawdę bardzo źle, dlatego też gdy trafiłam na poradnik "Bądź pewna siebie" Joanny Godeckiej miałam nadzieję, że to będzie pozycja idealna dla mnie. Niestety jest to kolejna książka w tym miesiącu, która nie do końca była w stanie w pełni sprostać moim oczekiwaniom, które miałam po zaznajomieniu się z opisem bądź samym jej tytule...
     W tej pozycji znajdziemy treści dotyczące tego jak być pewną bądź pewnym siebie. Początkowo dostajemy sporo ogólnej wiedzy teoretycznej, jak i anegdotek dotyczących sytuacji z życia codziennego. Przypuszczam jednak, że osoby, które nie czują się pewne siebie, tak jak chociażby ja, prawdopodobnie bardzo dobrze znają je z własnego doświadczenia. Gdy dochodzi do tej części bardziej praktycznej i porad jakie ewentualnie możemy wcielić w swoje życie zaczynają się moim zdaniem schody. Część z tego co tu znalazłam było dla mnie zbyt oczywistą oczywistością powielaną z innych źródeł, choć niektóre rady faktycznie postaram się zastosować w swojej codzienności. Najmniej natomiast przekonała mnie do siebie część ze strefą duchową, jeśli można ją tak nazwać. Nie jestem pewna skąd autorka zaczerpnęła listy typu 'Osiemnaście praw godnego człowieka' czy 'Dwadzieścia praw dotyczących naszego energetycznego wymiaru' jednak były one według mnie całkowicie zbędne w tej pozycji. Znalazło się na nich wszystko i jednocześnie nic konkretnego co pozwoliłoby faktycznie coś zadziałać ze swoją pewnością siebie. Niestety mam wrażenie, że nie dostałam odpowiedniej dawki wiedzy dotyczącej omawianego tu tematu jakiej oczekiwałam po tej pozycji.
     Styl autorki jest według mnie bardzo lekki i nawet przyjemny w odbiorze. Mam wrażenie, że Pani Godecka potrafi stworzyć bardzo ładne zdania, jednak niekoniecznie jest w nich zawsze zawarta jakaś przydatna wiedza, którą czytelnik sięgający po tę pozycję może wykorzystać u siebie. Przypuszczam, że w przyszłości, przynajmniej z czystej ciekawości, sięgnę również po inne pozycje tej autorki, gdyż niektóre mają naprawdę chwytliwe tytuły, jednak obawiam się, że muszę sobie je nieco bardziej dawkować i robić między nimi przerwy. E-book dostępny na Empik Go został bardzo dobrze przygotowany i po raz kolejny nie mogę napisać pod tym względem złego słowa.
     "Bądź pewna siebie" to według mnie poradnik po który może sięgnąć zarówno kobieta jak i mężczyzna, czego niestety zarówno tytuł jak i okładka nie sugerują. Moim zdaniem warto jednak uzupełnić sobie wiedzę zawartą w tej pozycji dodatkowo innymi źródłami, które mogą nieco rozszerzyć ogólne spojrzenie na pewność siebie i możliwe działania w jej zdobyciu.
     Moja ocena: 5/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails