wtorek, 8 lutego 2022

"Ryzykowny rzut" Kennedy Ryan

 
 
 
 
 
Myślisz, że wiesz, co to znaczy być dziewczyną koszykarza? Uwierz mi, nie masz pojęcia. Moja bajka zamieniła się w koszmar. Szczęśliwe zakończenie nie było mi pisane. Pocałowałam księcia, a on zmienił się w oszusta, zaś jego miłość okazała się złotem głupców.
W grze jednak pojawił się nowy zawodnik, August West. Jedna z najjaśniejszych gwiazd NBA. Jest wspaniały, a do tego mnie pragnie. A ja pragnę jego… Tylko co mam zrobić, by wyrwać się z objęć fałszywego księcia? Jak uwolnić się od toksycznej przeszłości?
 Opis książki
 
 
 
 
 
 
Autor: Kennedy Ryan
Tytuł oryginalny: Long Shot
Język oryginalny: angielski
Tłumacz: Jendryszka Joanna
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: romans
Forma: powieść
Rok pierwszego wydania: 2018
Rok pierwszego wydania polskiego: 2020
Liczba stron: 504
 
 
 
     O książce "Ryzykowny rzut" Kennedy Ryan dowiedziałam się z kanału Ewy Cat Vloguje. Dość intrygująco opowiadała o tej pozycji, więc gdy tylko e-book pojawił się na Legimi zdecydowałam się po nią sięgnąć i przeczytać. Całe szczęście tym razem się nie zawiodłam na polecanej książce i nie żałuję, że poświęciłam na nią swój czas, choć momentami nie była to łatwa lektura.
     Iris jest partnerką osiągającego sukcesy i uwielbianego przez wiele osób koszykarza zwanego "złotym chłopcem". Gdy na horyzoncie pojawia się August, odwieczny rywal Caleba, który również zaczyna interesować się dziewczyną, jej życie z idyllicznej sielanki zmienia się w brutalność i próbę przetrwania. To co dzieję się za zamkniętymi drzwiami w życiu Iris oraz Caleba nie przypomina wcale bajecznej miłości o jakiej marzy wiele kobiet. Czy Augustowi uda się uratować swoją ukochaną z toksycznego związku? Niech nie zmyli Was okładka sugerująca tandetny romans czy opis który nie zdradza nawet jednej dziesiątej brutalności z jaką przyjdzie się zmierzyć czytelnikowi w trakcie lektury. Choć po zaznajomieniu się z kilkoma opiniami na temat tej książki oraz ostrzeżeniem napisanym przez autorkę na samym początku zdawałam sobie sprawę z tego co mogę tu dostać to i tak nie byłam w pełni przygotowana na taką dawkę okrucieństwa. Fakt, znalazło się kilka gorących scen między Iris i Augustem, które mogą rozpalić zmysły czytelników w trakcie lektury, to jednak relacja między dziewczyną a Calebem była naprawdę mocna oraz wstrząsająca i przypuszczam, że to ona na długo zapadnie w mojej pamięci. Osoby, które z różnych względów nie są w stanie czytać o przemocy domowej faktycznie powinny się zastanowić czy ta książka jest dla nich.
     Bohaterowie zostali według mnie bardzo dobrze wykreowani. Każde ich decyzje i zachowanie były uzasadnione i nie wzięły się znikąd. Można ich kochać lub nienawidzić, może z niektórymi postaciami część czytelników będzie w stanie się nawet utożsamić, jednak tak łatwo nie wylecą z mojej pamięci. Ja na pewno będę niektórych z tych bohaterów pamiętać jeszcze długo po zakończeniu lektury.
     Styl autorki bardzo lekki i przyjemny w odbiorze. Pomimo trudnej tematyki udało jej się napisać powieść, która wciąga już od pierwszych stron i ciężko ją odłożyć. Choć niektóre sceny były bardzo sugestywne i brutalne nie byłam w stanie oderwać się od tej książki. Jestem pewna, że będę czytać kolejne powieści tej autorki i obym się nie zawiodła, bo poprzeczka została postawiona naprawdę wysoko. Co do e-booka dostępnego na Legimi to mam wiele uwag. Został on naprawdę paskudnie przygotowany i momentami naprawdę ciężko się go czytało. Wiele literówek, niepotrzebne spacje i 'entery' w środku słowa, brak wyszczególnień gdy zaczynał się nowy akapit. Po prostu dramat.
     "Ryzykowny rzut" to powieść poruszająca brutalne wątki z nutą romansu. Nie spodziewałam się, że takie połączenie może wyjść tak dobrze. Będąc już po lekturze całkowicie rozumiem zachwyty nad tą pozycją i jeśli ktoś ma mocne nerwy to gorąco Wam polecam ten tytuł. Mam nadzieję, że tak jak ja dołączycie do grona osób, które naprawdę są pod ogromnym wrażeniem tej książki.
     Moja ocena: 7/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails