sobota, 28 września 2019

'Ellen' (2016) - film




Ellen jest sprawiającą problemy wychowawcze nastolatką, która nie stroni od rozmaitych używek. Czuje się nierozumiana i zagubiona w rzeczywistości. Wszystko zmienia się, kiedy dziewczyna poznaje Kaylę. Nowa przyjaźń pozwala jej się wyciszyć i spojrzeć inaczej na otaczający ją świat. Jej dom jednak w dalszym ciągu jest pogrążony w chaosie. Ellen nie widuje wcale ojca, a uzależniona od alkoholu matka ignoruje ją. Czy wrażliwa nastolatka jest w stanie przetrwać trudne chwile? Brytyjski dramat, który w oryginalny sposób mówi o problemach okresu dorastania – poczuciu wyobcowania, potrzebie bliskości i zrozumienia oraz poszukiwaniu własnego „ja”.




     O filmie "Ellen" nie słyszałam wcześniej kompletnie nic, jednak przeglądając ofertę na platformie HBO jego opis wydał mi się na tyle interesujący, że postanowiłam obejrzeć tę produkcję. Niestety wykonanie nie jest już tak dobre jak bym oczekiwała.
     Historia przedstawia losy nastoletniej Ellen, która sprawia wiele problemów. Jednak jej życie czy relacje rodzinne nie są wcale tak kolorowe. Jej wybawieniem może okazać się nowo poznana dziewczyna, która wprowadza trochę pozytywnej energii. Niestety nie jestem jednak w pełni przekonana co do realizacji samej historii. Nie spodziewałam się akcji pędzącej w zatrważającym tempie, jednak oczekiwałam, że jednak dostanę chociaż namiastkę wciągających widza wydarzeń. Podczas seansu niestety nie byłam w stanie w pełni się skupić na tym co oglądam, nie mogłam wciągnąć się w losy bohaterki czy zżyć się z nią na tyle by żywić wobec niej jakiekolwiek odczucia. Po prostu oglądałam z nadzieją, że może odnajdę w tej historii jakiś głębszy sens czy jakieś tematy bardziej zmuszające do przemyślenia sytuacji. Niestety nie do końca to dostałam, ale jako coś lecącego w tle może się ta historia nadać.
     Gra aktorska według mnie na mocno przeciętnym poziomie. Choć nie znajdziemy tu nagradzanych Oskarami nazwisk, to jednak jest to film, który ujrzał światło dzienne. Miałam nadzieję, że aktorzy wcielający się w swoje rolę choć trochę włożą jakieś emocje starając jak najlepiej ukazać uczucia swojej postaci. A tak, dostałam przeciętną historię z przeciętnymi aktorami, którzy nie do końca wiedzieli co mają robić.
     Film nie jest bardzo złym tworem, raczej po prostu przedstawia mało przejmującą dla mnie historię, której może po prostu nie byłam w stanie docenić. Wątpię bym dała mu w przyszłości kolejną szansę, jednak może ktoś z Was będzie tym tytułem zaintrygowany i pozytywniej odbierze tę historię.
     Moja ocena: 5/10.

2 komentarze:

  1. Nie jest to film dla mnie. Pasuje tym razem .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Według mnie na tyle nijaki jest ten film, że warto rozejrzeć się za czymś bardziej wciągającym i wpadającym w pamięć.

      Usuń

Related Posts with Thumbnails