piątek, 20 września 2019

'Druga strona medalu: Skandal w amerykańskiej gimnastyce' (At the Heart of Gold: Inside the USA Gymnastics Scandal, 2019) - film






Oparty na wieloletnim researchu obraz pokazuje świat, w którym młode kobiety intensywnie trenują z nadzieją, że uda im się odnieść zwycięstwo i zyskać międzynarodową sławę. Jednocześnie muszą mierzyć się z nadużyciami ze strony swoich opiekunów, którzy mogą zmienić ich życie w piekło. Dokument pokazuje szokujące historie gimnastyczek, które postanowiły odważnie powiedzieć światu o patologiach systemu związanych z wykorzystywaniem seksualnym młodych sportsmenek.





     Po ostatnich kilku komediach, które nie przekonały mnie swoją formą ani treścią postanowiłam obejrzeć coś z całkowicie innego gatunku. Na HBO trafiłam na film dokumentalny "Druga strona medalu (...)". Tytuł już kilkukrotnie obił mi się o uszy i uważam, że pomimo dość mocnej tematyki, która wzbudza wiele kontrowersji, jest on wart uwagi. 
     W tej produkcji przedstawione zostały zatrważające opowieści wykorzystywanych kobiet, które trenowały od najmłodszych lat gimnastykę. Choć lekarz drużyny narodowej powinien wzbudzać zaufanie, to jednak on najbardziej je nadużywał. Fakt krycia pewnych czynów przez wysoko postawione osoby również nie wzbudza pozytywnych uczuć. Przyznam, że nie mam zbyt dużego doświadczenia z filmami dokumentalnymi więc moja opinia na temat tej produkcji będzie bardzo subiektywna i nie do końca może zwrócę uwagę na interesujące elementy. Moim zdaniem cały obraz może wydać się "przegadany", gdyż głównie widzimy tylko gadające osoby, co jakiś czas przeplatane zdjęciami gimnastyczek czy krótkimi filmikami z zawodów czy ćwiczeń na sali. Jednak jest w przedstawieniu tej historii coś co sprawia, że nie jest ona po prostu jedną z wielu o której tylko się gdzieś usłyszy i szybko zapomni. Warto obejrzeć i przemyśleć pewne aspekty niektórych zachowań. Może historia otworzy niektórym osobom oczy, że odpowiednia szybka reakcja na dziejące się zło to słuszna droga postępowania.
     Przyznam, że pomimo pewnych obaw przed tą produkcją nie żałuję, że ją obejrzałam. "Druga strona medalu (...)" to według mnie bardzo dobry film dokumentalny, który warto obejrzeć. Choć nie słyszałam wcześniej o tej konkretnej sprawie to można ogólny sens odnieść również do innych podobnych, o których się niestety głośno nie mówi.
     Moja ocena: 7/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails