piątek, 25 marca 2016

"Czy mnie pokochasz?" Cathy Glass




Lucy urodziła samotna matka, która przez większą część swojego dzieciństwa była ofiarą przemocy. Od samego początku nie radziła sobie z macierzyństwem, a jej córeczka w pierwszych latach życia była stale pozbawiona należytej opieki. Sąsiedzi i nauczyciele wielokrotnie zwracali na to uwagę, a mimo to Lucy trafiła pod stałą opiekę rodziny zastępczej dopiero jako ośmiolatka. Była zamknięta w sobie, stale odmawiała jedzenia, a jej zaległości w nauce sięgały trzech lat.
Gdy w wieku lat jedenastu zamieszkała ze mną, sądzono, że urazy psychiczne, których doznała, są nieodwracalne. Jednak w głębi serca była po prostu dzieckiem, które rozpaczliwie poszukiwało kogoś, kto je pokocha. 
 Opis książki







Autor: Cathy Glass
Tytuł oryginalny: Will You Love Me?: Lucy's Story: The Heartbreaking True Story of My Adopted Daughter and Her Desperate Search for a Loving Home
Język oryginalny: angielski
Tłumacz: Mojkowska Katarzyna
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: literatura faktu
Forma: powieść
Rok pierwszego wydania: 2013
Rok pierwszego wydania polskiego: 2015
Liczba stron: 384



     Przeczytałam już kilka książek autorstwa Cathy Glass i nigdy mnie one nie zawiodły. Przy ostatnich zakupach książkowych zobaczyłam tę pozycję, a jako, że jeszcze jej nie mam w swoich zbiorach, ani jej nie przeczytałam, bez wahania wrzuciłam ją do koszyka i zakupiłam.
     W przypadku książki "Czy mnie pokochasz?" poznajemy historię Lucy, która została w końcu zaadaptowana przez samą Cathy. Również tutaj poznajemy emocjonującą historię małego dziecka, które wiele przeszło w bardzo młodym wieku, aby wreszcie po wielu latach zaznać względny spokój. Dużo osób nie zdaje sobie sprawy ile może wycierpieć takie małe dziecko w patologicznej rodzinie, chcące jedynie aby je pokochać, mieć "normalną" rodzinę i... zaznać choć trochę szczęścia. Książka chwyta za serce, może momentami przedstawiona aż w zbyt chwytliwy sposób, lecz jest to podane w sposób bardzo realistyczny, dla obu stron. Nie ma tutaj zbyt przekreowanych momentów, które by zemdliły człowieka. Jest to kolejna pozycja, którą czytałam podczas ostatniej choroby, lecz pomimo zmęczenia i zamykających się oczu przeczytałam tę pozycję w niecałe sześć godzin!
     Bohaterowie - no cóż... książka oparta na prawdziwych wydarzeniach i opisująca prawdziwe osoby. Jak w takim przypadku opisywać bohaterów, ich zachowanie, emocje, skoro są to wydarzenia, które na prawdę mogły mieć miejsce? Teoretycznie pozycja jest zakwalifikowana jako powieść, lecz wiedząc, że choć część z wydarzeń miały miejsce nie potrafię ocenić.
     Styl autorki - nadal podtrzymuję moje zdanie na temat, że autorka w zadziwiająco lekki sposób potrafi pisać o trudnych tematach. Wydanie książki - okładka względna, co kto lubi, lecz czcionka i papier odpowiednio dobrane. Standardowym elementem do którego się przyczepię to klejone strony, przez co nie wiem ile 'czytań' wytrzyma ta pozycja.
     Zapewne nie jestem obiektywna co do autorki lecz polecam tę pozycję. Bardzo lubię jej książki, które wnoszą wiele emocji podczas czytania. "Czy mnie pokochasz?" nie odbiega zbytnio od od innych. Pomimo, że nie oceniam ją jako rewelacyjną i ulubioną i tak uważam, że każdy mol książkowy powinien się z nią zaznajomić.
     Moja ocena: 7/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails