czwartek, 21 stycznia 2016

"Dyskretny bohater" Mario Vargas Llosa




Gdy w grę wchodzą zmysły, nikogo nie możesz być pewien. 

Biznesmen Felicito Yanaque, zakochany do szaleństwa w uwodzicielskiej Mabel, podejmuje nierówną walkę z bezwzględnym szantażystą. 
Don Rigoberto i ponętna Lukrecja całe dnie spędzają w łóżku, nie podejrzewając zagrożenia, jakim jest tajemniczy przyjaciel ich syna Fonsita. 
Tymczasem w innej części Peru sędziwy Ismael Carrera płata swoim synom szatańskiego figla, planując perfidną zemstę. 
Kto z nich okaże się dyskretnym bohaterem?

Opis książki






Autor: Mario Vargas Llosa
Tytuł oryginalny: El héroe discreto
Język oryginalny: hiszpański
Tłumacz: Chrobak Marzena
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: literatura zagraniczna
Forma: powieść
Rok pierwszego wydania: 2013
Rok pierwszego wydania polskiego: 2014
Liczba stron: 384



     Książka "Dyskretny bohater" dość długo stała nieprzeczytana na mojej półce czekając na swoją kolej. Nareszcie przyszedł czas na jej przeczytanie. Jedyne czego żałuję, to to, że tak długo zwlekałam z lekturą tej pozycji.
     Mario Vargas Llosa to kolejny autor, który dostał Literacką Nagrodę Nobla, z którym mam do czynienia w tym roku. Znów miałam pewne obawy, że nie docenię tego co tak wielu czytelników uwielbia, lecz moje wątpliwości wraz z kolejnymi stronami książki zostały szybko rozwiane. W tej pozycji znajdziemy bardzo intrygującą historię, która wciąga od pierwszych stron. Losy kilku osób, które niepostrzeżenie się zazębiają. Fabula trzyma w napięciu lepiej niż niejeden osławiony kryminał. Całe szczęście czytałam tę książkę głównie w weekend i mogłam zarwać nockę na lekturę bo inaczej kiepsko by było ze mną w pracy ;). 
     Bohaterowie bardzo dobrze wykreowani, nie są oni płascy czy jednowymiarowi. Styl autora zadziwiająco lekki i przyjemny w odbiorze. Nie jest zbyt "napompowany", nie bije w książce cynizmem pisarza, który po dostaniu wielu ważnych nagród ma zbyt wysokie mniemanie o sobie i swojej twórczości. Takich autorów tylko ze świecą szukać. 
     Nie wiem jak wypadają inne pozycje tego autora ale po tej książce wiem, że sięgnę po kolejne jego książki. Polecam :)!
     Moja ocena: 9/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails