wtorek, 16 sierpnia 2022

"Dla nas zawsze będzie lato" Jenny Han

 
Ostatni tom trylogii Lato Jenny Han – idealnej, żeby spędzić z nią wakacje!
Nie było jednego konkretnego momentu. To jak stopniowe budzenie. Przechodzisz od snu do przestrzeni pomiędzy, a następnie do świadomości. To powolny proces, ale kiedy w końcu to sobie uświadomisz, nie można tego pomylić z niczym innym. Nie ma wątpliwości, że to była miłość.
Belly od zawsze wiedziała, że kocha dwóch chłopców o nazwisku Fisher. Minęły dwa lata, odkąd Conrad powiedział Belly, żeby wybrała jego brata. Od tamtej pory Belly i Jeremiah są nierozłączni, uczęszczają do tego samego college'u i wydaje się, że są swoimi bratnimi duszami. Ale ich związek tylko pozornie jest tak szczęśliwy.
Kiedy Jeremiah popełnia najgorszy z możliwych błędów, Belly musi zakwestionować to, co uważała za prawdziwą miłość.
Po „Tego lata stałam się piękna” i „Bez ciebie nie ma lata” przyszedł czas na finał letniej trylogii Jenny Han. Spędź swoje wakacje z Belly i przeżyj emocjonującą podróż! Seria Lato jest idealną propozycją dla osób, które kochają romanse.
Opis książki
 
 
 
Autor: Jenny Han
Tytuł oryginalny: We'll Always Have Summer
Język oryginalny: angielski
Tłumacz: Biernacka Matylda
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: dziecięca, młodzieżowa
Forma: powieść
Rok pierwszego wydania: 2012
Rok pierwszego wydania polskiego: 2013
Liczba stron: 304
 
 
 
     Powieść "Dla nas zawsze będzie lato" to już trzeci, finałowy, tom trylogii 'Lato' autorstwa Jenny Han. Moim zdaniem jest to niestety najsłabsza część i ogólnie niezbyt udane zakończenie całej tej historii. O ile w pierwszym tomie widziałam pewien potencjał, tak tutaj miłości z mojej strony nie było.
     Belly i Jeremiah są parą i wydaje się, że wszystko między nimi się bardzo dobrze układa. Jednak gdy chłopak popełnia jeden karygodny błąd, dziewczyna musi zastanowić się nad sensem ich związku i relacją jaka ich łączy. Mogłoby wydawać się, że będzie to pełna refleksji książka okraszona wakacyjnym klimatem, lecz tak się niestety nie do końca stało. To co mogło być dla mnie atutem tej powieści zostało do bólu zinfantylizowane i nie byłam w stanie czerpać w pełni przyjemności z lektury. Moim zdaniem to w jakim kierunku potoczyła się ta historia było złe i co najmniej dziwne. Ok, wiem, że główni bohaterowie są bardzo młodzi, ale podejmowanie tak ważnych decyzji, aby tylko zrobić bliskim na złość? Zupełnie mnie to nie przekonuje. Chciałabym znaleźć w tej historii jakiś pozytywny akcent, coś naprawdę pasjonującego, lecz poza morskim i wakacyjnym klimatem, przez który można zatęsknić za urlopem, nie znalazłam tu zbyt wiele dobrego, co mogłoby zapaść w mojej pamięci.
     Bohaterowie mam wrażenie, że nadal w ogóle nie wyciągają nauczki z poprzednich wydarzeń. Choć mogłoby się wydawać, że działo się wiele niepokojących spraw w ich życiu, to nadal zachowywali się tak jakby nigdy nic. Można by to zrzucić na to, że są bardzo młodzi, lecz nie wszystkie ich decyzje są adekwatne do tego co się działo i nawet kwestia wieku nie usprawiedliwia pewnych absurdów. Jestem ogromnie rozczarowana tym w jaki sposób postacie w tej pozycji zostały wykreowane...
     Styl autorki całkiem lekki i przyjemny w odbiorze, dzięki czemu pomimo mało wciągającej treści byłam w stanie przeczytać tę pozycję do końca. Jestem ciekawa jak autorka poradziłaby sobie w powieści dla tych nieco starszych czytelników, a nie tych kierowanych dla młodzieży. Czy sięgnę po inne jej tytuły to jeszcze będę musiała przemyśleć, lecz dużo będzie zależało od tego z jakiego gatunku będzie książka. Co do e-booka dostępnego na Legimi nie mam żadnych zastrzeżeń.
     "Dla nas zawsze będzie lato" to według mnie niestety niezbyt udana powieść z bardzo rozczarowującym zakończeniem całej trylogii. Miałam nadzieję na coś bardziej emocjonującego i porywającego co pozwoli mi oderwać się od swojej rzeczywistości, lecz nic takiego tu nie dostałam. Przypuszczam, że bardzo szybko zapomnę o całej tej serii.
     Moja ocena: 4/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails