czwartek, 21 września 2017

"Samotna" Lisa Gardner








Sama w matni kłamstw. Sama w gąszczu oskarżeń. Sama wśród koszmarnych wspomnień. Sama wobec wroga - wpływowego i bezwzględnego. I prześladowcy, który już raz ją skrzywdził przed laty.
W obliczu nadchodzącego koszmaru Catherine Gagnon zdana jest tylko na siebie...

Opis książki









Autor: Lisa Gardner
Tytuł oryginalny: Alone
Język oryginalny: angielski
Tłumacz: Wilusz Tomasz
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: thriller/sensacja/kryminał
Forma: powieść
Rok pierwszego wydania: 2004
Rok pierwszego wydania polskiego: 2004
Liczba stron: 392



     Na temat książek Lisy Gardner czytałam wiele pozytywów. Z różnych źródeł słyszałam o tej autorce, dlatego też mając okazję sięgnęłam wreszcie po jej pozycję. "Samotna" to moje pierwsze 'spotkanie' z tą pisarką, jednak czy tak udane jak się spodziewałam?
     Jestem kilka dni po lekturze a sama nie wiem jak mogłabym streścić fabułę. Historia na pozór wydaje się być skomplikowana. Wprowadzonych zostało wiele elementów, które miały trochę namieszać, choć nie jestem pewna czy mi to przypasowało. Dziwne zbiegi okoliczności, główny bohater, który nie potrafi się ogarnąć, brak spójnej ciągłości akcji. Może przez zbyt duże oczekiwania co do tej pozycji nie potrafiłam się w nią wciągnąć i w pełni jej docenić. Mam na tyle mieszane odczucia, że nie jestem pewna czy i co mi się tutaj podobało albo nie.
     Bohaterowie też nie wywołali u mnie większych emocji, czy to pozytywnych czy też negatywnych. Jedynie męski główny bohater miał pewne zadatki aby mnie zirytować, jednak w pewnym momencie zaczęło mnie to po prostu mało interesować. Postacie miały potencjał aby zapaść w pamięci, lecz w moim odczuciu nie został on wykorzystany.
     Styl autorki niestety niczym szczególnym się nie wyróżnia. Nie jest na tyle lekki i przyjemny aby móc przebrnąć w dość krótkim okresie przez fabułę, ani też tak kiepski, żeby móc się na nim wyżyć. Trochę jak niepotrzebny mebel, który szkoda wyrzucić ale też się nie widzi już w nim tego początkowego piękna.
     Wydanie - tutaj chyba popłynę z negatywnymi elementami. Oczywiście mamy tutaj do czynienia z klejonymi stronami, które wreszcie doprowadzą kiedyś tę książkę do rozpadu. Bardzo rzadko psioczę na okładkę ze skrzydełkami lecz tutaj była ona na tyle upierdliwa, że przeszkadzała w czytaniu. Możliwe, że miałam w rękach również felerny egzemplarz, jednak był moment w którym powtórzyło się kilkanaście stron.
     Mam naprawdę bardzo mieszane odczucia co do tej książki. Nie zrobiła ona na mnie w sumie żadnego wrażenia i nie wiem czy sięgnę po kolejne tomy z tego cyklu. Spodziewałam się czegoś dużo lepszego, a dostałam dość nijaką treść, która niczym szczególnym się nie wyróżnia.
     Moja ocena: 5/10.

2 komentarze:

  1. Mnie ta książka jakoś nie bardzo kusi, więc są małe szanse, że się nią zainteresuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A czytałaś może jakieś inne pozycje tej autorki?

      Usuń

Related Posts with Thumbnails