piątek, 13 listopada 2015

'Piata pora roku' (2012) - film


Z pozoru wszystko ich dzieli – pochodzą z odmiennych środowisk, wyznają inne wartości, różni ich nawet doświadczenie życiowe. Witek to owdowiały kierowca, który przejechał w życiu tysiące kilometrów, ale nie ujrzał jeszcze nic poza rodzinnym Śląskiem. Barbara, emerytowana nauczycielka muzyki, nie może pozbierać się po utracie bliskiej osoby – znanego malarza, z którym spędziła najpiękniejsze lata swojego życia.
Pragnąc spełnić ostatnie życzenie partnera i rozsypać jego prochy nad morzem, w miejscu ich pierwszego spotkania, kobieta zwraca się o pomoc do Witka. W trakcie obfitującej w zaskakujące odkrycia podróży na drugi koniec Polski, dwie zagubione dusze połączy przyjaźń, która pozwoli przezwyciężyć najgłębsze różnice.








     Podczas ostatniej mojej akcji pt. "kupa prania, żelazko i ja" włączyłam sobie film aby trochę umilić sobie czas podczas prasowania. Stwierdziłam, że wreszcie trzeba zobaczyć również jakąś rodzimą produkcję a każda okazja jest dobra. W takich oto okolicznościach mój wybór padł na "Piątą porę roku" reżyserii Jerzego Domaradzkiego. 
     Wiem, że byłam skupiona również na innej czynności jednak ciężko jest mi przedstawić w kilku zdaniach fabułę tego filmu tak aby miała ona jakąś logiczną całość. Nie oznacza to jednak, że było nudno i nijako, choć zwrotów akcji trzymających w napięciu również nie znajdziemy. Film miał być dramatem obyczajowym lecz ja odniosłam wrażenie, że historia przedstawiona została raczej w tym filmie raczej jak komedia romantyczna. Jakichkolwiek elementów dramatu ja tutaj nie zauważyłam. 
     Gra aktorska - tutaj muszę przyznać, że było dość drętwo. Nawet epizodyczna rola Andrzeja Grabowskiego niewiele pomogła aby dać wyższą ocenę za jego rolę. 
     Na tle polskich filmów ten wypada całkiem nieźle. Nie jest to jednak produkcja, którą każdemu będę polecać bez względu na wszystko. Miło można spędzić czas podczas oglądania lecz nie wiem na jak długo pozostanie w mojej pamięci. 
     Moja ocena: 5/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails