wtorek, 10 sierpnia 2010

"PS Kocham Cię" Cecelia Ahern | Książka & film (2007)





„Bezpretensjonalna, lekka i pełna humoru powieść obyczajowa na temat ważny i - poważny. Jak znów pokochać życie, gdy w wieku trzydziestu lat traci się najlepszego męża i przyjaciela? Przed takim problemem staje Holly, młoda wdowa. Pomaga jej... zmarły mąż Gerry, który zostawił jej plik listów do otwierania co miesiąc przez rok, aby wypełnić pustkę i sprawić, by Holly znów mogła być szczęśliwa.”











Autor: Cecelia Ahern 
Tytuł oryginalny: PS, I love you 
Język oryginalny: angielski 
Kategoria: Literatura piękna 
Gatunek: literatura współczesna zagraniczna 
Forma: powieść 
Rok pierwszego wydania: 2004 
Rok pierwszego wydania polskiego: 2005


Dorwałam tą książkę razem z gazetą „Zwierciadło”. Sama książka bardzo przyjemna, szybko się ją czytało – mi się udało w niecałe półtora dnia. Początkowo dość sceptycznie podeszłam do tej książki, gdyż samo już „kocham cię” kojarzy mi się z jakimś romansidłem. Jednak jakie było moje zaskoczenie gdy zaczęłam czytać tą książkę. Czytając wiele razy pojawiał mi się uśmiech na twarzy pomimo dość poważnego tematu – jak poradzić sobie po stracie męża. Książka rewelacyjna na wakacyjne rozluźnienie. Ja ją gorąco polecam :). 9/10


 



Idąc również za ciosem obejrzałam film. Po przeczytaniu książki spodziewałam się czegoś dużo lepszego. Zbyt dużo moim zdaniem pozmieniali, co ciekawszych momentów z książki nie uwzględnili w filmie. Całe szczęście, że chociaż imion bohaterów nie pozmieniali. Jedynie co mi się w tym filmie podobało to były widoki i ciuchy głównej bohaterki. Możliwe, że gdybym nie czytała książki ten film dostałby ode mnie lepszą ocenę, a tak mogę dać jedynie 3/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails