niedziela, 15 sierpnia 2010

"Kamizelka" Bolesław Prus


Autor:  Bolesław Prus
Język oryginalny: polski
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: klasyka polska
Forma: opowiadanie/nowela
Rok pierwszego wydania: 1904

Znalazłam tą małą i cieniutką książkę pomiędzy innymi dużo grubszymi książkami. Jest to ot takie opowiadanko. Ukazujące właściwie co? Wg opracowań miłość pomiędzy małżonkami, jednak dla mnie była to historia małżeństwa które żyło w zakłamaniu. Oszukiwali siebie nawzajem ‘wykorzystując’ tytułową kamizelkę. Niestety ta krótka historia pokazuję prawdziwą sytuację, która często się zdarza, nawet w dzisiejszych czasach, że wiele osób żyje w kłamstwie. Pomimo to daje ona trochę do myślenia. Ale mnie utwierdza w przekonaniu, że tak czy siak powinno się żyć w prawdzie. Nawet jeśli ta prawda byłaby okrutna.
Jako, że to jest lektura, przynajmniej ja ją musiałam kiedyś czytać – a ostatnio przeczytałam jako opowiadanie przed snem dla odświeżenia, pewnie większość osób ją przeczyta.


Moja ocena? Daję tylko 5/10 pomimo tego, że jest to klasyka polska.

1 komentarz:

  1. Mi natomiast czytało się ją szybko i przyjemnie (o ile ten temat może być przyjemny), bardzo ją cenię i lubię.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts with Thumbnails