sobota, 14 sierpnia 2010

„Frida” Barbara Mujica








„Historia sławnej malarki i fascynującej kobiety. Frida Khalo, okaleczona przez polio w dzieciństwie i straszliwy wypadek w młodości, poślubiła wielkiego malarza fresków Diego Riverę. Związek tych dwojga niezwykłych ludzi, pełen namiętności, miłości, zazdrości i kłamstw, zawładną wyobraźnią świata. „










Autor: Barbara Mujica
Tytuł oryginalny: Frida
Język oryginalny: angielski
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: biografia/autobiografia/pamiętnik
Forma: powieść
Rok pierwszego wydania: 2001
Rok pierwszego wydania polskiego: 2005




Powiem od razu: nie przypadła mi zbytnio ta książka do gustu. Kilkakrotnie chciałam już ją odłożyć jednak nie lubię pozostawiać niedokończonych w czytaniu książek (zawsze się łudzę, że może jeszcze coś ciekawszego się wydarzy). Styl pisania całkiem przyjemny, aczkolwiek momentami łatwo można było się zgubić w datach które autorka podawała. Bardzo dużo informacji na temat polityki, sytuacji w jakiej znajdował się Meksyk. Jednak w tym przypadku wolałabym poznać bardziej główną bohaterkę, którą miała być podobno Frida. Często miałam wrażenie, że czytam książkę historyczną, z dziejami siostry Fridy, Cristi, która opowiadała historię swojej siostry ‘bliźniaczki’ jedynie 11 miesięcy starszej od siebie. Wydaję mi się, że wiele momentów było przypominane zbyt wiele razy. Chociaż muszę przyznać, że były czasem co ciekawsze momenty ale nie pogniewałabym się gdyby tych momentów było więcej niż mniej.Ta książka wg mnie zasługuję na ocenę najwyżej 5/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails