czwartek, 31 marca 2016

'Złodziejka książek' (The Book Thief, 2013) - film




Ta ekranizacja bestsellerowej powieści, to osadzona w Niemczech, podczas II wojny światowej opowieść o dziewczynce, która wywiera wpływ na życie otaczających ją osób. Gdy matka nie może się nią dłużej opiekować, Liesel zostaje adoptowana przez niemieckie małżeństwo. Zachęcona do nauki czytania przez swego przybranego ojca odkrywa książki, które stają się jej pasją. Gdy para przygarnia Maxa, Żyda ukrywającego się przed hitlerowską armią, Liesel zaprzyjaźnia się z nim. Książki i wyobraźnia wskazują przyjaciołom drogę ucieczki od koszmaru wojny.









     Kilka lat temu, w 2011 roku, przeczytałam książkę "Złodziejka książek". Dopiero po tak długim czasie, zarówno od lektury jak i samej premiery filmu, zabrałam się za obejrzenie tej produkcji.
     Bardzo rzadko zdarza się aby ekranizacja była lepsza od książki. W tym przypadku może właśnie długi czas jaki minął u mnie od przeczytania powieści do obejrzenia tej produkcji wpływa na fakt, że nie pamiętam zbyt wielu szczegółów, których zmiana mogłaby mnie tutaj irytować. Fabuła filmu względnie dobrze oddaje treść książki. Podczas seansu ani chwili się nie nudziłam, bardzo dobrze mi się oglądało, pomimo że film trwa ponad dwie godziny. Jedynym denerwującym elementem były te niemieckie wstawki typu 'ja', 'und' czy 'danke' jakby nie mogli ujednolicić językowo całości. Wiem, że akcja ma miejsce w Niemczech, lecz skoro większość aktorów mówiła w języku angielskim to powinni się tego już trzymać.
     Gra aktorska - najbardziej w tym filmie spodobała mi się postać Liesel, w którą wcielała się Sophie Nelisse. Umiejętnie podeszła do swojej roli, zagrała bardzo dobrze jak na swój młody wiek. Pozostali aktorzy również dobrze wypadli w tej produkcji.
     Moim zdaniem warto obejrzeć ten film, pomimo jego długości, która może niektórych zniechęcać (znam takie osoby :)). Czas spędzony podczas seansu nie uważam aby był czasem zmarnowanym.
     Moja ocena: 8/10.

2 komentarze:

  1. Mnie się film nie bardzo podobał. Książką jednak byłam zachwycona!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książką również byłam zachwycona :). A co do filmu - co ci się w nim nie podobało?

      Usuń

Related Posts with Thumbnails