czwartek, 17 sierpnia 2017

'Teksańska masakra piłą mechaniczną' (The Texas Chain Saw Massacre, 1974) - film






Grupka nastolatków rusza w podróż przez odludne tereny stanu Teksas. Trafiają na samotną mroczną farmę, którą zamieszkuje - jak się niebawem przekonują - rodzina krwiożerczych i okrutnych kanibali polujących na turystów. Młodzi będą musieli zmierzyć się z najgroźniejszym mordercą - Leatherfacem noszącym maskę z ludzkiej skóry, który zabija za pomocą piły mechanicznej. Jednak walka ta okaże się nierówna...







     "Teksańska masakra piłą mechaniczną" jest podobno kultowym horrorem. Wielu kinomaniaków na pewno już dawno zapoznało się z tą produkcją, ja natomiast obejrzałam go dopiero w zeszły weekend. Miałam ochotę na dobry straszny film i nadzieję, że temu wreszcie uda się mnie przerazić. Niestety na nadziejach się skończyło...
     Fabułą tego filmu jest chyba wystarczająco opisana w wyżej przedstawiony opisie. Muszę przyznać, że jestem zawiedziona tym filmem pod tym względem. Oczekiwałam naprawdę przerażającego filmu, a dostałam coś, co jednak częściej mnie śmieszyło niż przerażało. To jak zostały przedstawione niektóre sceny wzbudziło we mnie zniesmaczenie a czasem właśnie rozbawienie. Ok, były momenty w których rzeczywiście można się troszeczkę przestraszyć, lecz nie wywołały one u mnie żadnych dreszczy czy gęsiej skórki. Po obejrzeniu tego filmu nie śniły mi się koszmary - specjalnie odczekałam kilka dni z tą notką aby to sprawdzić. Początek tego filmu wyjątkowo mi się dłużył, nie mogłam się wgryźć w tę historię. Jak już wreszcie coś zaczęło się dziać, to twórcy tego filmu postanowili zrobić jakieś dziwne cięcia oraz montaż czy nieadekwatne efekty dźwiękowe do tego co się akurat dzieje. Chociażby sytuacja w której ta blondyna niby krzyczała przywiązana do fotela. Miało być strasznie a wyszło dość dziwnie...
     Gra aktorska - sama nie wiem co mam o niej do końca sądzić. Jakoś nie powaliła mnie ona na kolana, choć też strasznie zła nie była. Jednak w ogólnym rozrachunku stwierdzam, że było chyba jednak pod tym względem gorzej niż lepiej. Może ktoś potrafi bardziej docenić umiejętności aktorów, którzy tutaj zagrali, lecz nie będę to ja. Ani fabuła ani aktorzy nie podbili mojego serca w tym filmie.
     Możecie mnie linczować, możecie mnie hejtować za tę opinię, jednak jest ona moja własna, bardzo subiektywna. Może znajdzie się ktoś kto ma słabsze nerwy i bardziej doceni tę produkcję jako horror. Osobiście spodziewałam się czegoś dużo lepszego po tak znanym i zachwalanym wśród moich znajomych filmie. Daję i tak dość wysoką ocenę, za to, że były momenty, które w jakikolwiek sposób wzbudziły we mnie jakieś emocje.
     Moja ocena: 4/10.

2 komentarze:

  1. Szkoda, że tak kiepsko, bo chętnie bym obejrzała straszny film. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobno jest to "kultowy horror" i wiele osób go poleca więc może warto go obejrzeć i przekonać się co to za cymes. Mnie niestety to nie przestraszyło, a chyba nie jestem jakimś twardym cyborgiem, którego trudno przerazić ;).

      Usuń

Related Posts with Thumbnails