poniedziałek, 19 czerwca 2017

'Czwarty stopień' (The Fourth Kind, 2009) - film



Film o oryginalnej konstrukcji, jest prowokującym horrorem, rozgrywającym się w Nome na Alasce, gdzie od lat sześćdziesiątych – zgłaszana jest niepokojąco wysoka liczba zaginięć mieszkańców. Prawdy nie udało się odkryć, mimo iż FBI przeprowadziło na tym terenie szereg dochodzeń. W tym oddalonym od reszty świata miejscu, psycholog dr Abigail Tyler (Milla Jovovich) zaczęła rejestrować na wideo sesje z pacjentami, cierpiącymi na traumę i przypadkowo odkryła niezwykle poruszające dowody, potwierdzające porwania ludzi przez istoty pozaziemskie. Film Czwarty Stopień, w którym znalazły się wcześniej niepublikowane materiały archiwalne, przedstawia przerażające opowieści wielu świadków...




     Kilka lat temu bardzo dużo osób polecało mi obejrzenie tego filmu. Jakoś nie mogłam się dość długo zebrać aby wreszcie zaznajomić się z tą produkcją, lecz wreszcie nadszedł ten czas i zobaczyłam "Czwarty stopień". Przyznam się, że po tych zachwytach znajomych spodziewałam się, że będzie to bardzo dobre kino. Niestety zawiodłam się.
     Podczas trwania tego filmu twórcy usilnie próbowali przekonać widza, że przedstawiona historia, czy ogólnie, że istoty pozaziemskie są prawdziwe. Niby dają nam możliwość, czy chcemy w to uwierzyć czy nie, jednak sposób przedstawienia historii był dla mnie zbyt nachalny. Sama treść jest według mnie zbyt naciągana, urywki podobno prawdziwych nagrań według mnie wyglądały zbyt sztucznie. Jeśli ktoś chce wierzyć w takie teorie spiskowe to będzie zachwycony tym filmem. Ja akurat nie lubię tematów związanych z UFO, czy ogólnie pokrewnych, związanych z obcą inteligencją. Żałuję, że nie przeczytałam wcześniej czegoś o tej produkcji, gdyż darowałabym sobie jej oglądanie i nie marnowała swojego czasu. Akcja też jest momentami za bardzo rozwleczona, nie było żadnych sytuacji, które wywołałyby we mnie jakieś głębsze emocje.
     Gra aktorska - jest to element, który w przypadku tego filmu bardzo ciężko mi ocenić. "Czwarty stopień" jest kolejnym filmem, w którym ten aspekt wydaje mi się po prostu poprawny. Żaden aktor nie zachwycił mnie swoją rolą, choć też nie mogę na kogokolwiek narzekać. Sama nie wiem co mogę więcej napisać doborze obsady w tym filmie - po prostu dobrze ale nie rewelacyjnie.
     Jestem zawiedziona tym filmem, chyba głównie przez fabułę. Nie lubię takich klimatów, nikt mnie nie przekona, że UFO istnieje, a usilnie kreowany temat obcej inteligencji nie wpływa pozytywnie na mój odbiór tego tematu. Mam nadzieję, że więcej nie trafię na ten typ filmu. Jestem ciekawa jak wy podchodzie do tego tematu.
     Moja ocena: 3/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails