czwartek, 29 grudnia 2016

"Milcząca siostra" Diane Chamberlain






Riley MacPherson przez całe życie sądziła, że jej starsza siostra Lisa we wczesnej młodości popełniła samobójstwo. Teraz, ponad dwadzieścia lat później, odnajduje dowody, że to nieprawda. Lisa żyje. Przybrała nową tożsamość. Dlaczego jednak przed laty postanowiła uciec z domu i jakich tajemnic strzeże do dziś? Poszukując prawdy, Riley musi zdecydować, co przeszłość oznacza dla jej obecnego życia.
A jeśli całe twoje dotychczasowe życie okazuje się zbudowane na kłamstwie... Co byś zrobiła? Czy chciałabyś poznać prawdę? 

Opis książki









Autor: Diane Chamberlain
Tytuł oryginalny: The Silent Sister
Język oryginalny: angielski
Tłumacz: Wilusz Tomasz
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: literatura zagraniczna
Forma: powieść
Rok pierwszego wydania: 2014
Rok pierwszego wydania polskiego: 2015
Liczba stron: 454



     "Milcząca siostra" to już moje drugie spotkanie z autorką. Pierwsza powieść, którą przeczytałam, czyli "Chcę cię usłyszeć", wywarła na mnie ogromne wrażenie. Postanowiłam więc sięgnąć po kolejne jej pozycje aby przekonać się czy również inne będą mi się tak bardzo podobać
     Po śmierci ojca Riley musi uporządkować sprawy związane ze spadkiem. Podczas czasu spędzonego w rodzinnych okolicach bohaterka dowiaduje się wielu rzeczy, o których niekoniecznie chciałaby się dowiedzieć. Całe życie wywraca się jej do góry nogami, gdy nowe fakty spadają na nią jak grom z jasnego nieba. Muszę przyznać, że ciekawie wyszła ta powieść. Już od pierwszych stron nie mogłam się oderwać od lektury. Historia przedstawiona na stronicach tej powieści zaskakiwała mnie na każdym kroku. Sama nie wiem jak bym się zachowywała gdybym dowiedziała się, że prawie całe moje życie było kłamstwem. Moim zdaniem akcja trzyma w napięciu od początku do końca.
     Bohaterowie bardzo dobrze nakreśleni, choć główna bohaterka, Riley, była momentami tak irytująca, że już miałam ochotę postawić ją do pionu. Natomiast reszta postaci już nie działała swoim zachowaniem aż tak bardzo na moje nerwy. Bardzo złożoną postacią był dla mnie brat głównej bohaterki, który po takich wydarzeniach musiał mieć rzeczywiście trudne dzieciństwo.
     Styl autorki znów bardzo lekki, dzięki czemu można szybko przebrnąć przez powieść, nawet jeśli komuś nie spodobałaby się tematyka. Wydanie również całkiem niezłe, choć te klejone strony znów mogą być trochę zniechęcające. Całe szczęście mam swój własny egzemplarz a nie biblioteczny więc mam nadzieję, że się nie pogubię stron, gdyż staram się dbać o książki. Pozostałe elementy bardzo dobrze dobrane, które tworzyły całkiem przyzwoitą całość.
     Moim zdaniem warto sięgnąć po książkę "Milcząca siostra". Jest to pozycja, która zmusi do myślenia a jednocześnie mamy dużo radości czytając ją. Osobiście bardzo miło spędziłam czas podczas lektury. Na półce czeka na mnie kolejna powieść tej autorki i mam nadzieję, że będzie ona na równie wysokim poziomie.
     Moja ocena: 7/10.

4 komentarze:

  1. Sama fabuła jakoś bardzo mnie nie wciąga, ale skoro polecasz to czemu nie? ;)
    Na razie czytam sporą książkę i mam wiele innych, jednak jak znajdę wolny czas i chęć to może ją przeczytam :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię twórczość Chamberlain, więc ta lektura czeka w kolejce. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomimo, że przeczytałam jedynie dwie pozycje tej autorki to coraz bardziej ją lubię :).

      Usuń

Related Posts with Thumbnails