środa, 23 listopada 2016

"Taniec czarownic" Jessica Gregson




Sari nie jest taka jak inne dziewczęta. Ludzie mówią, że jej spojrzenie ściąga nieszczęście. Boją się jej i omijają z daleka. Wyobcowana, odrzucona, skazana na izolację Sari nie chce godzić się z pokorą na swój los. Nie chce złożyć siebie w ofierze - nawet gdyby miało to uratować kilka istnień ludzkich. Ratuje siebie. Za jaką cenę? 
Brytyjska autorka Jessica Gregson oparła fabułę swojej powieści na szokujących wydarzeniach, które w latach 1914-28 rozegrały się na Węgrzech. Mężczyźni wrócili z wojny. I po kolei zaczęli w tajemniczych okolicznościach umierać. Osiem kobiet oskarżono o morderstwo i powieszono. 

Opis książki







Autor: Jessica Gregson
Tytuł oryginalny: The Angel Makers
Tłumacz: Kwiecińska-Kuczborska Blanka
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: literatura zagraniczna
Forma: powieść
Rok pierwszego wydania: 2007
Rok pierwszego wydania polskiego: 2008
Liczba stron: 280



     Książkę "Taniec czarownic" pożyczyłam od znajomej. Nigdy wcześniej nie słyszałam o tej pozycji, choć tekst na tylnej okładce o realizacji filmu przez Jona Amiela brzmiał zachęcająco. Niestety nie zachwyciła mnie treść książki a jej ekranizacji niestety jeszcze się nie doczekaliśmy.
     Fabuła bardzo mocno rozwleczona. Ciężko mi opisać w kilku zdaniach czy słowach zarys treści jakiej możemy się tutaj spodziewać. Nie jest to długa książka lecz trochę czasu zajęło mi zanim wciągnęłam się historię. Moim zdaniem dużo by książka zyskała gdyby treść została przedstawiona w formie opowiadania a nie powieści. Podobno autorka zainspirowała się autentycznymi wydarzeniami do stworzenia fabuły, niestety nie umiała tak ciekawej historii sprzedać aby bardziej zainteresować czytelników.
     Styl autorki po prostu nieprzyjemny. Ciężko mi się czytało, treść może i byłaby ciekawa gdyby została przedstawiona innym językiem i nie była tak bardzo rozwleczona. Pod tym względem jestem bardzo zawiedziona tą pozycją. Mam nadzieję, że pisarka nie będzie się już brała za tworzenie książek.
     Wydanie to najlepszy aspekt w całości tej pozycji. Twarda oprawa, szyte strony oraz dobry dobór papieru, jak i czcionki współgrały ze sobą idealnie. Wszystkie elementy, które można by opisywać dotyczące samego wydania, a nie jako takiej treści, która jest tu przedstawiona, zostały jak najbardziej przemyślane. Szkoda, że wszystkie dobre książki nie są tak wydawane.
     Przyznaję szczerze, że jestem zawiedziona. Nie lubię pozostawiać w połowie książek, które już zaczęłam a w przypadku tej poważnie się nad tym zastanawiałam. Najgorszym elementem według mnie jest ciężki język. Jeśli komuś to nie przeszkadza może polubi tę książkę.
     Moja ocena: 5/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails