czwartek, 17 listopada 2016

'Ratatuj' (Ratatouille, 2007) - film




 

Marzycielski szczur Remy pragnie zostać szefem kuchni w jednej z wykwintnych paryskich restauracji. Zmuszony do wyboru między oczekiwaniami rodziny a kulinarnym powołaniem, Remy wplątuje się w ciąg nieoczekiwanych wydarzeń i wraz z nowym przyjacielem Linguinim wywraca gastronomiczny świat do góry nogami.










     Ostatnimi czasy nie mam ochoty na zbyt ambitne filmy. Raczej wybierałam takie, które nie wymagają od widza zbyt dużego 'wkładu myśleniowego' aby zrozumieć jego treść. Padło na animację "Ratatuj", która leciała niedawno w tv. Wiele osób, o ile wręcz nie zachwycało się tą produkcją, to przynajmniej wyrażało się o niej pozytywnie.
     Historia szczura, który ma wielki talent do gotowania. Niestety ze względu na to kim jest ma pewne problemy z tym, aby móc znaleźć się w prawdziwej kuchni. Jego miłość do wykwintnych restauracji i chęci pomocy staje się przeszkodą w relacjach z rodziną. Po tej bajce nie spodziewałam się zbyt wiele lecz dostałam bardzo ciekawą i mądrą animację. Moim zdaniem jest ona idealna zarówno dla młodszych, jak i tych trochę starszych widzów. Znajdziemy tu wiele smakowitych dań, przepisów oraz od groma humoru. Podczas seansu można trochę zgłodnieć ale za to, nawet w najgorszy mróz, wprowadzi trochę do naszego domu ciepła i radości.
     Polski dubbing bardzo dobrze współgrał z postaciami, głosy zostały idealnie dobrane do bohaterów. Oglądając również nie widziałam żadnych rażących błędów, choć bardziej nastawiłam się na miły seans niż wyłapywanie wpadek w tej produkcji. Na całość wykonania nie narzekam, raczej nie ma się tutaj do czego przyczepić.
     "Ratatuj" to całkiem smakowita i przyjemna animacja, którą można obejrzeć całą rodziną. Jest ona bardzo mądra, niesie ze sobą pewien przekaz ale nie moralizuje w zbyt nachalny sposób.
     Moja ocena: 7/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails