poniedziałek, 25 września 2017

"7 razy dziś" Lauren Oliver


Nazywam się Sam Kingston. Jestem popularna, mam przystojnego chłopaka i szalone przyjaciółki, z którymi świetnie się bawię. Czuję się lepsza od nudnych kujonów i śmieję się z dziewczyn, które nigdy nie dostały liściku miłosnego. Robię, co chcę i kiedy chcę. Nie obchodzi mnie, czy kogoś zranię, bo i tak wszystko uchodzi mi na sucho. Aż do dzisiaj…
Wychodzę z imprezy. Oślepiają mnie światła samochodu jadącego z naprzeciwka. Czuję niewyobrażalny ból. Spadam w niekończącą się pustkę…
Umarłam?
A jednak budzę się w swoim łóżku. Tylko że znów jest piątek 12 lutego, a ja od nowa przeżywam ten sam dzień. Czy naprawdę zasłużyłam na tak surową karę? Chcę tylko odzyskać moje idealne życie. Bo przecież było idealne, prawda? 
Opis książki





Autor: Lauren Oliver
Tytuł oryginalny: Before I Fall
Język oryginalny: angielski
Tłumacz: Borowski Mateusz
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: literatura zagraniczna
Forma: powieść
Rok pierwszego wydania: 2010
Rok pierwszego wydania polskiego: 2011
Liczba stron: 384



     Zabierając się za "7 razy dziś" byłam nastawiona raczej na lekką młodzieżówkę, która zapewne niczym nowym mnie nie zaskoczy. Jednak pozory czasem mylą i możemy się pozytywnie zmienić swoje nastawienie co do danej książki czy gatunku. Tak było u mnie w tym przypadku - nie spodziewałam się tak dobrej historii.
     Sam Kingston przeżywa ten sam dzień kilka razy. Niby mamy siedem razy ten sam dzień, lecz główna bohaterka za każdym razem przeżywa go na inny sposób. To jak dziewczyna zmienia się pod wpływem tego co się dzieje jest pociągnięte w naprawdę intrygujący sposób. Nie spodziewałam się wiele a dostałam książkę z zaskakującą akcją i całkiem dobrym zakończeniem, które może jednak nie wszystkim się spodobać. Dla mnie jest to jedna z tych młodzieżówek, która faktycznie może wywołać tak zwanego "kaca książkowego".
     Bohaterowie całkiem dobrze wykreowani. Niektóre postacie mnie do bólu irytowały, inne zaś bardzo polubiłam. Co najważniejsze - wywołały one u mnie jakieś emocje i nie było masy nijakich bohaterów o których zapomnę tuż po skończeniu lektury. To jak chociażby główna bohaterka się zmienia, towarzyszące jej emocje mogą wpłynąć na czytelnika.
     Styl autorki całkiem przystępny i lekki w odbiorze. Dzięki sposobowi w jaki pisarka pociągnęła fabułę zatraciłam się bez reszty i czytałam tę pozycję kiedy tylko mogłam. Książkę miałam w wersji elektronicznej i moim zdaniem została ona przyzwoicie zrobiona. Nie mam żadnych zastrzeżeń akurat do tej formy, choć nie wiem jak wygląda wersja papierowa obawiam się, że miałabym kilka negatywnych odczuć :).
     Przyznaję, że bardzo pozytywnie zaskoczyłam się tą pozycją. Z wielką chęcią sięgnę po inne książki tej autorki, co może być niestety zgubne dla mojego portfela. "7 razy dziś" to dla mnie bardzo niepozorna powieść, która może wciągnąć niejednego czytelnika.
     Moja ocena: 8/10.

6 komentarzy:

  1. Bardzo mnie ciekawi ta historia. Jak bohaterka się zmieniła w trakcie przeżywania na nowo tego samego dnia. Mam ją od dawna w planach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam! Mam nadzieję, że się nie zawiedziesz :).

      Usuń
  2. Mnie też ta powieść zaskoczyła pozytywnie :)Inne powieści tej autorki są - inne - nie takie specyficzne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To mnie trochę zmartwiłaś. Przyznaję, że przez tę pozycję mam dość duże oczekiwania co do innych książek tej autorki.

      Usuń
  3. Od kilku lat intryguje mnie twórczość tej autorki, tylko oczywiście ciągle brakuje mi czasu...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Często mam tak z książkami, które bym chciała przeczytać :). Lista rośnie a czasu jakby coraz mniej...

      Usuń

Related Posts with Thumbnails