piątek, 25 listopada 2016

'Piękna i Bestia' (Beauty and the Beast, 1991) - film


Zaklęcie wróżki zamienia okrutnego księcia w przerażającą Bestię. Aby zdjąć zły urok, Bestia musi zdobyć miłość pięknej Belli, zanim spadnie ostatni płatek zaczarowanej róży. Ponadczasowe dzieło studia Walta Disneya, "Piękna i Bestia" nominowana do Oscara w sześciu kategoriach, w tym - jako pierwsza w historii kina pełnometrażowa animacja - za Najlepszy Film, uhonorowana została dwoma statuetkami - za Najlepszą Muzykę i Piosenkę. Dzięki nieporównywalnemu z niczym połączeniu magii, muzyki, porywającej fabuły, olśniewającej animacji i cudownych postaci powstał film, który oczarowuje widzów w każdym wieku przypominając, że prawdziwe piękno tkwi wewnątrz, trzeba tylko umieć je dostrzec.








     Bajka "Piękna i Bestia" to jedna z kultowych produkcji Disney'a. Niedługo ma wyjść adaptacja filmowa z Emmą Watson w roli głównej, którą chciałabym obejrzeć. Aby przypomnieć sobie historię o Belli i Bestii najpierw sięgnęłam po tę wersję. Pomimo, że nie jest to moja najukochańsza baśń tego typu to i tak bardzo miło się oglądało.
     W tej bajce fabułę można opisać krótko, jest ona o tym jak książę zamieniony w Bestię uwięził piękną Bellę. Jednak kryje się w tym drugie dno. Jest to historia o poszukiwaniu wewnętrznego piękna i nieocenianiu drugiej osoby jedynie poprzez pryzmat wyglądu. Bajka zrobiona wiele lat temu a treść nadal bardzo aktualna. Wielu dorosłym osobom przydałoby się aby powtórzyć seans z tą bajką i zrozumienie jej przesłania. Z chęcią obejrzałabym na wielkim ekranie tę wersję. Moim zdaniem jest to ponadczasowa historia, która powinna być bardziej promowana.
     Wykonanie bardzo ładne. Najpiękniejsza scena, chyba tak jak każdego mola książkowego, to ta w bibliotece. Nawet za pierwszym razem, gdy miałam jedynie kilka lat, zapadła mi ona w pamięci. Nie zwracałam wtedy, jak i teraz, aż tak bardzo uwagi nawet na urodę księciunia, zachwycałam się tylko tym pomieszczeniem z cudowną ilością książek.
     Moim zdaniem warto obejrzeć "Piękną i Bestię". W każdym wieku można z niej coś wyciągnąć dla siebie, bez zamartwiania się, że stary człowiek a bajki ogląda ;).
     Moja ocena: 8/10.

2 komentarze:

Related Posts with Thumbnails