wtorek, 25 kwietnia 2017

"Porwana pieśniarka" Danielle L Jensen

Czasami trzeba zrobić coś niewyobrażalnego. 
Klątwa rzucona przez czarownicę na pięć stuleci uwięziła trolle w mieście pod gruzami Samotnej Góry. Przez wieki wspomnienia o ich mrocznej i złowrogiej magii zatarły się w ludzkiej pamięci. Oto jednak pojawia si przepowiednia o związku dwóch osób, który będzie miał moc uwolnić trolle. Kiedy Cécile de Troyes zostaje porwana i uwięziona pod górą, odkrywa, że w legendach na temat trolli kryje się więcej prawdy, niż ośmieliłaby się przypuszczać.
Po przybyciu do Trollus Cécile myśli tylko o jednym: jak uciec. Trolle są jednak inteligentne, szybkie i nieludzko silne. Musi więc czekać na właściwy moment. Tymczasem dzieje się coś niezwykłego - Cécile zaczyna się zakochiwać w tajemniczym księciu trolli, któremu została poślubiona. Nawiązuje przyjaźnie. Dziewczyna powoli zdaje sobie sprawę, że może być jedyną nadzieją dla mieszańców - trolli z domieszką ludzkiej krwi, zniewolonych przez trolle czystej krwi. W mieście wybucha bunt, a Tristan, jej mąż i następca trony, jest jego ukrytym przywódcą.
W miarę zanurzania się w świat skomplikowanych intryg politycznych podziemnego świata, Cécile przestaje być zwyczajną córką rolnika. Staje się księżniczką, nadzieją całego ludu u czarownicą obdarzoną mocą dość potężną, by na zawsze zmienić Trollus.
Opis książki



Autor: Danielle L. Jensen
Tytuł oryginalny: Stolen Songbird
Język oryginalny: angielski
Tłumacz: Studniarek Anna
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: fantasy
Forma: powieść
Rok pierwszego wydania: 2014
Rok pierwszego wydania polskiego: 2016
Liczba stron: 432



     "Porwana pieśniarka" to pierwszy tom Trylogii Klątwy autorstwa Danielle L Jensen. Czytałam wiele pozytywnych opinii o całej serii, lecz to po opinii jednej z polskich booktuberek postanowiłam zakupić własne egzemplarze i je w niedalekiej przyszłości przeczytać. Ta chwila nadeszła dość szybko, gdyż niecałe dwa miesiące po rozpakowaniu paczki pierwsza część została już przeze mnie przeczytana.
     Zastanawiałam się jak powinnam w kilku zdaniach przedstawić fabułę książki. Jednak chyba wystarczyć powinien ten opis losów Cécile oraz Tristana który przedstawiłam powyżej. W tej pozycji tak wiele się dzieje, że ciężko mi wyrazić to słowami w sensowny sposób. Zakochałam się w tej historii już od pierwszych stron. Autorka przenosi nas w magiczny świat trolli, który wbrew pozorom nie jest zbyt często przedstawiany. Pomimo początkowych niechęci Cécile zaczyna poznawać miasto Trollus, oraz różnych jego mieszkańców. Wraz z głównymi bohaterami przeżywałam najróżniejsze wydarzenia, a muszę przyznać, że dawno żadna fantastyka nie zrobiła na mnie tak ogromnie pozytywnego wrażenia. Szklany ogród został tak przepięknie opisany przez autorkę, że miałam ochotę wybrać się tam na spacer, historia tak dobrze poprowadzona, że podczas czytania nie można narzekać na nudę.
     Bohaterowie bardzo dobrze wykreowani. Żadna z postaci nie wydawała mi się płaska. Wielowymiarowość osób, które pojawiały się na stronach tej postaci jest wręcz zadziwiająca. Dawno nie widziałam tak dobrze opisanych bohaterów, którzy nie byliby tak niejednoznaczni, a ich wielobarwność nie pozwala nam na zapomnienie o kimkolwiek. Postacie wzbudzały we mnie wiele emocji, choć nie zawsze te pozytywne. Pomimo różnych charakterów polubiłam zarówno Cécile jak i Tristana, a ojca tego księciunia miałam ochotę zepchnąć ze skały.
     Styl autorki bardzo lekki w odbiorze, dzięki czemu w magiczny i łatwy sposób możemy zatopić się w świecie trolli. Lektura tej pozycji zajęła mi stosunkowo niewiele czasu, choć niechętnie skończyłam ostatnie zdanie, gdyż szkoda było mi opuszczać ten świat. Wydanie tej powieści - standardowo przyczepiam się do klejonych stron ale to chyba jedyny minus. Niby nie powinno oceniać się książki po okładce ale znajdziemy na niej przepiękną grafikę, która cieszy moje oko. Zarówno papier jak i czcionka tak dobrane, że przy dobrym oświetleniu nie męczyły moich oczu.
     Całe szczęście zakochałam się w historii, którą poznajemy na kartach tej powieści. Dobrze, że nie muszę długo czekać na kolejne tomy tej serii, gdyż już czekają na mnie w mojej biblioteczce i mam nadzieję, że już niebawem znów zatopię się w losach Cécile i Tristana. Jeśli ktoś z Was nie zna jeszcze tej pozycji to gorąco zachęcam do jej nadrobienia.
     Moja ocena: 8/10.

2 komentarze:

  1. Ja mam tę książkę już bardzo długo w planach. I mam wielką nadzieję, że i ja się w niej zakocham!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts with Thumbnails