wtorek, 25 października 2016

'Cały ten cukier' (That Sugar Film, 2014) - film










Dokument opowiadający o oddziaływaniu cukru na ludzki organizm. 












     Całkiem niedawno natknęłam się na ten film dokumentalny w telewizji. Stwierdziłam, że może warto zobaczyć czy wydumali coś 'nowego' na ten temat. Nie spodziewałam się co prawda spektakularnych efektów czy wniosków o których nigdy wcześniej nie słyszałam - czy to negatywnych czy pozytywnych. Jak wypadła ta produkcja?
     Jak wiadomo bardzo często samemu cukrowi przypisywane jest zło całego świata, a przynajmniej znaczną część chorób, które dotykają współczesnego człowieka. Tylko czy rzeczywiście tak jest na prawdę? Przyznaję się, że nie jestem lekarzem, więc treści merytorycznej tej produkcji nie powinnam podważać. Jednak odniosłam momentami wrażenie, że były elementy naginane na siłę. Momenty przedstawione tak aby cukier był jedynym i najgorszym złem, czyli ideowo pasujące do tego filmu. Nie ma tutaj również dla mnie zbyt wielu nowinek czy faktów o których nigdy wcześniej, czy to w szkole czy z innych źródeł, nie słyszałam. Dla osoby bardzo chłonnej, która dopiero zaczyna swoją przygodę ze zaznajamianiem tematu jako takiego zdrowia, produkcja wydaję się jednak idealna.
     Gra aktorska - no cóż, jest to film dokumentalny a nie fabularny, więc ciężko ten element jako tao ocenić. Jedynie na myśl nasuwa mi się fakt, że bohaterowie wyglądali jakby czuli się dość dobrze przed kamerą i nie mieli trudności z wypowiadaniem się na dany temat. 
     Nie twierdzę, że ta produkcja była bardzo zła, choć osobiście nie jestem do niej aż tak bardzo przekonana. Najbardziej absurdalnym elementem były ostatnie minuty - pseudo piosenka z teledyskiem o cukrze. Nie wiem w jakie gusta miało to przypasować ale dla mnie było to wręcz żenujące...
     Moja ocena: 6/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails