niedziela, 23 października 2016

"Osobliwy dom pani Peregrine" Ransom Riggs



Życie Jacoba nie zapowiadało się ekscytująco. Pogodził się z myślą, że nigdy nie zostanie odkrywcą i nigdy nie będzie miał wielu przyjaciół. Ważne miejsce w jego życiu zajmował dziadek. To on najbardziej mu imponował i to on opowiadał mu najlepsze historie na dobranoc o pogodnym sierocińcu na walijskiej wysepce, ukrytym przed złem, wojną i potworami… Aż pewnego dnia dziadek Portman umarł w niejasnych okolicznościach. I wtedy wszystko się zaczęło…
Jacob wyrusza na odciętą od świata wyspę, by zgłębić jej tajemnice. Czy zmierzy się z potworami ze swoich snów? Czy osobliwe dzieci ze starych fotografii naprawdę istniały? Co jest bajką, a co prawdą? Co jest faktem, a co urojeniem?

Opis książki








Autor: Ransom Riggs
Tytuł oryginalny: Miss Peregrine's Home for Peculiar Children
Język oryginalny: angielski
Tłumacz: Hesko-Kołodzińska Małgorzata
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: thriller/sensacja/kryminał
Forma: powieść
Rok pierwszego wydania: 2011
Rok pierwszego wydania polskiego: 2012
Liczba stron: 400




     Niedawno w kinach pojawiła się ekranizacja książki "Osobliwy dom pani Peregrine". Wiele osób namawia mnie na obejrzenie tej produkcji ale ja, jak to ja, wolałam najpierw przeczytać książkę. Nie mogłam nigdzie znaleźć dostępnej tej pozycji z niefilmową okładką dlatego też zdecydowałam się na zakup i przeczytanie e-booka.
     Historia zaczyna się dość niepozornie. Jacob dotychczas nie osiągnął niczego konkretnego w swoim życiu, stara się robić wszystko aby wreszcie wyrzucono go z pracy po znajomości. Pewnego dnia w niejasnych okolicznościach umiera dziadek głównego bohatera. Przez tę sytuację Jacob zaczyna drążyć co się tak naprawdę stało i tak oto trafia do domu pani Peregrine w którym żyją osobliwe dzieci. Aby móc się tam dostać samemu też trzeba mieć pewne cechy... Początek książki był dość trudny do przebrnięcia. Przez kilka pierwszych stron działo się bardzo mało a sam język nie był aż tak przystępny jakby mogło się spodziewać po książce raczej dla młodzieży. Jednak im dalej brnęłam tym było lepiej i udało mi się wciągnąć w tę historię bez pamięci. Historia bardzo ciekawie się rozwinęła i nie całe szczęście nie było tego poczucia że książka jest skierowana jedynie do młodszych.
     Bohaterowie moim zdaniem ciekawie wykreowani. Może fantastyka nie jest moim ulubionym gatunkiem, mam tylko kilka ukochanych pozycji z tego gatunku, ale tutaj te fantastyczne postacie nie były dla mnie problemem. Bardzo dobrze mi się czytało historię tych ludzi. Styl autora wbrew pozorom również nie był zły. Spodziewałam się po prostu trochę czegoś innego. Jednak pisarzowi udało się stworzyć magiczny świat w którym aż chciało się zostać razem z bohaterami.
     Wydanie e-booka miałam w wersji mobi na czytnik Kindle. Moim zdaniem wyglądało ono bardzo schludnie, żadne błędy nie rzuciły mi się w oczy. Plusem czytania na czytniku był fakt, że jak już zaczęły mi się oczy wieczorem kleić mogłam sobie zwiększyć rozmiar czcionki co przy wydaniu papierowym niestety by się nie udało. Nawet zdjęcia, które zostały zamieszczone w tym wydaniu były bardzo dobrej jakości i nie było problemu z ich przeglądaniem.
     Miałam pewne obawy przed lekturą tej pozycji lecz po przeczytaniu uważam, że były one całkowicie bezzasadne. Moim zdaniem warto zaznajomić się z tą książką. Nie jest to co prawda bardzo ambitna lektura godna nagrody Nobla aczkolwiek bardzo dobrze mi się ją czytało. Osobiście jestem pozytywnie zaskoczona.
     Moja ocena: 7/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails