czwartek, 17 stycznia 2013

"Przechytrzyć Diabła. Sekret wolności i sukcesu" Napoleon Hill


PIEKIELNIE WCIĄGAJĄCA LEKTURA!
W 1929 r. Napoleon Hill wyjawił, że złamał Kod Diabła, zmuszając go do wyznania sekretów. Maszynopis, będący wynikiem tego odkrycia, okazał się być tak kontrowersyjny, że przez bardzo długi czas pozostawał w ukryciu. Dopiero siedemdziesiąt lat później został zręcznie opracowany przez Sharon Lechter z Fundacji Napoleona Hilla i wreszcie ujrzał światło dzienne. 
Książka ma charakter wywiadu z Diabłem. Hill skorzystał ze swojej legendarnej umiejętności docierania do źródła ludzkiego potencjału. Zdołał ustalić, że największe przeszkody jakie spotykasz realizując swoje osobiste cele to przede wszystkim lęk, złość i zazdrość. Właśnie one należą do arsenału samego Diabła. Te tajne metody kontroli mogą Cię zniszczyć, ale Hill odkrywa siedem praw dobra, które pozwolą Ci ostatecznie nad nimi zatriumfować i odnieść pełny sukces. 




Autor: Napoleon Hill
Tytuł oryginalny: Outwitting the Devil
Język oryginalny: angielski
Tłumacz: Oślizło Ryszard
Kategoria: Literatura popularnonaukowa
Gatunek: nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
Forma: poradnik
Rok pierwszego wydania: 2011
Rok pierwszego wydania polskiego: 2012

Wydawnictwo: Studio Astropsychologii
Liczba stron: 320



"Boicie się Diabła i nie chcecie zaufać swojemu Bogu; dlatego pozostaje wam tylko jedno źródło, z którego możecie czerpać uniwersalną moc, a jest nim ufność w potęgę własnego umysłu i korzystanie z niej."*

     Tymże cytatem pozwolę sobie rozpocząć recenzję książki Napoleona Hilla "Przechytrzyć Diabła. Sekret wolności i sukcesu", który idealnie prezentuje idee książki. Jest to kolejna pozycja psychologiczna, która trafiła w moje ręce. 
     Muszę przyznać, że początkowo dość sceptycznie podchodziłam do tej książki, bojąc się trochę, że będzie dużo prób natchnienia na religię. Nic bardziej mylnego! Pozycja napisana w formie wywiadu, przeprowadzonego przez autora z Diabłem, który kazał mówić do siebie "Wasza Królewska Mość". Nie było tutaj żadnych zbędnych, nachalnych komentarzy dotyczących religii, więc pozycja prawdopodobnie dobra również dla osób niewierzących. 
     Moim zdaniem pozycja daje trochę do myślenia. Na niektóre aspekty swojego życia, zachowania spojrzę inaczej dzięki tej książce. Na pewno część z rad w książce będę starała się wykorzystać w swoim życiu, chociażby ze względu na moje postanowienia noworoczne :P (głównie chodzi o podpunkt pierwszy: "wziąć się w garść"). 
     Sam wywiad z Diabłem można dość szybko przeczytać, w miarę szybko można przez całą pozycją przebrnąć, jeśli niektóre wstawki się ignoruje (patrz w minusach :)). Język dość przyjazny czytelnikowi, nie ma tutaj dziwnych wyrażeń, słów, których czytelnik mający mało wspólnego z psychologią miałby nie zrozumieć. 

     Cytat dotyczący miłości, o którym powinien pamiętać każdy zakochany :
"Miłość do czegokolwiek i kogokolwiek, (...), może stać się niebezpieczna. Miłość jest stanem umysłu, który przesłania rozsądek, osłabia siłę woli i czyni człowieka ślepym na fakty i prawdę." **

     Również chciałabym przedstawić kolejne cytaty, które dotyczą relacji międzyludzkich. Osobiście dużo dały mi one do myślenia. Zazwyczaj to ja chciałam być dla wszystkich miła i dogodzić innym nie zważając na to jaki wpływ na mnie mogą mieć te "znajomości"...  

"P: Zatem jaka relacja jest niewłaściwa?
O: Taka, która kogoś krzywdzi albo jest źródłem czyjejś niedoli lub nieszczęścia"***

"Człowiek powinien wybierać swoich przyjaciół z równą starannością, jak wybiera żywność, która odżywia jego ciało, zawsze mając na celu wiązanie się z ludźmi, u których dominują myśli pozytywne, przyjazne i harmonijne."****
     
     Żeby nie było tak kolorowo znajdzie się również kilka minusów... Jak dla mnie został tutaj przedstawiony dziwny podział na rozdziały. Dla mnie nie miały one większego sensu logicznego. Nie miały raczej one na celu w tym wypadku "pogrupowania" treści tematycznie, tylko "leciały jak chciały", przedstawiając nieadekwatne treści do tytułów rozdziałów... Kolejnym minusem tej książki są ciągłe komentarze Pani Sharon Letcher. Zamiast umieścić na koniec książki jej osobiste uwagi odnoszące się do treści, były one wplecione w ciąg książki. Mi osobiście bardzo przeszkadzało w płynnym czytaniu tej pozycji.
     Moja ocena: 7/10.

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu: Studio Astropsychologii.
 


* Hill Napoleon, Przechytrzyć Diabła. Sekret wolności i sukcesu, Studio Astropsychologii, Białystok 2012, s. 175,
** Tamże, s. 192, 
*** Tamże, s. 259,
**** Tamże, s. 270.  

1 komentarz:

Related Posts with Thumbnails