czwartek, 11 maja 2017

"Paryski szyk. Look Book. Co mam dziś na siebie włożyć" Inès de La Fressange, Sophie Gachet







Bestseller autorek "Paryskiego szyku".
Organizujesz u siebie kolację dla przyjaciół. Idziesz na spotkanie z potencjalnym narzeczonym. W co się ubrać? Dzięki tej książce poznasz sztuczki, jakich używa paryżanka, by stworzyć stylowy look na każdą okazję, bazując wyłącznie na podstawowych składnikach.
Już nigdy nie powiesz "Nie mam co na siebie włożyć".
Opis książki









Autor: Inès de La Fressange, Sophie Gachet
Tytuł oryginalny: Comment je m'habille aujourd'hui?
Język oryginalny: francuski
Tłumacz: Szewc-Osiecka Monika
Kategoria: Hobby
Gatunek: moda i styl
Forma: poradnik
Rok pierwszego wydania: 2016
Rok pierwszego wydania polskiego: 2017
Liczba stron: 160



     Tę książkę wzięłam właściwie przy okazji, podczas ostatniego składania zamówienia w pewnym przyjaznym dyskoncie książkowym, po bardzo okazyjnej cenie na życzenie, dla pewnej dobrej osoby. Nie jestem pewna czy sama zwróciłabym na nią uwagę, lecz dzięki uprzejmości tej osoby, również i ja ją sobie przejrzałam i przeczytałam. Jako, że nie jest to do końca moja tematyka to od razu przyznaję, że mogłam tej książki po prostu nie docenić.
     W tej pozycji znajdziemy wiele propozycji stylizacji na różne wyjścia. Znajdzie się tutaj zarówno sytuacja pt. "randka z kochankiem" jak i "mam trzy minuty, żeby się ubrać i lecieć do biura". O ile początkowo byłam zafascynowana stylizacjami jak i krótkim, zabawnym tekstem obok każdej z nich, to im dalej w las tym mniej byłam zadowolona. Moim zdaniem niektóre stylizacje i rady były oderwane od rzeczywistości. Niestety czasem są pewne zasady w pracy, typu dress code, które trzeba przestrzegać, a dyskutowanie na ten temat i próba wprowadzenia własnego porządku, może skończyć się po prostu  źle. W sumie zależy kto gdzie pracuje, Francja to nie Polska, niektóre przypadki ciężko ze sobą porównywać. O ile zdjęcia wyglądały intrygująco, zestawienia niekoniecznie wszystkie były dopasowane do każdej sylwetki, a zapiski na koniec, pozostawiły za sobą stosunkowo dziwne wrażenie.
     Wydanie tej książki to najtrudniejszy element do oceny. Papier, który został tutaj wykorzystany jest bardzo fajny i cudnie pachnący. Jeśli ktoś ma taki sam fetysz wąchania książek jak ja, będzie wniebowzięty. Wykonanie zdjęć oraz druk w kolorze to zapewne bardzo ważny i pozytywny element dla osób interesujących się tym tematem. Mnie natomiast zastanawia bardzo wysoka cena okładkowa - 69,90. Osobiście w życiu bym nie dała tyle pieniędzy za książkę w miękkiej oprawie. Pomimo, że zdaję sobie sprawę jak wiele pracy zostało włożone w tę pozycję, to niestety cena bez promocji jest według mnie zbyt wysoka, w stosunku do treści jaką sobą reprezentuje.
     Szczerze powiedziawszy mam bardzo mieszane odczucia. Może jest to kwestia, że ten typ książek nie należy do moich ulubionych i nie potrafię odpowiednio ich docenić. Milo było sobie poprzeglądać ładne zdjęcia ubrań i ich ciekawych zestawień, pomimo że niektóre stylizacje były "od czapy". Czasem ubrania są ciekawiej pokazane na manekinach na wystawach sklepowych, które możemy obejrzeć za darmo.
     Moja ocena: 5/10.

2 komentarze:

  1. Raczej się nie skusze. Nie gonie za modą, a porady w wersji pisanej jakoś mnie nie kuszą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fani mody zapewne będą zadowoleni, co do innych czytelników to nie jestem pewna :).

      Usuń

Related Posts with Thumbnails