sobota, 13 maja 2017

'(Dis)Honesty: The Truth About Lies' (2015) - film






 

(Dis)Honesty: The Truth About Lies is a documentary feature film that explores the human tendency to be dishonest. Inspired by the work of behavioral economist, Dan Ariely, the film interweaves personal stories, expert opinions, behavioral experiments, and archival footage to reveal how and why people lie.
Opis filmu








     Ten film oglądała moja siostra na Netflixie, a jako, że nie miałam do końca co ze sobą wtedy zrobić, to po prostu obejrzałam go razem z nią. Niestety tytuł, na moment pisania tej opinii, nie został jeszcze przetłumaczony a ja nie zamierzam podejmować się tego zadania. Pomimo, że nie wiedziałam czego mogę się spodziewać, to nie jestem zawiedziona.
     Produkcja "(Dis)Honesty: The Truth About Lies" przedstawia różne badania na temat kłamstw oraz samego dokonywania tej czynności, czyli kłamania. Dzięki niej można się dowiedzieć kilku interesujących faktów, typu akceptacja oszukiwania w konkretnej grupie, czy poza nią. Również przedstawione zostały w ciekawy sposób różne techniki czy sytuacje, w których pomimo podobieństw, potrafimy różnie się zachować. Moim zdaniem temat poruszony w tym filmie jest bardzo interesujący. Również forma przedstawienia przedmiotu badań nie była nudna, czy po prostu odpychająca widza. Sądzę, że osoby, zarówno związane z psychologią, jak i spoza tego kręgu, aczkolwiek zaintrygowane tematem powinny być zadowolone.
     Grę aktorską ciężko w tym przypadku ocenić, gdyż jest to film dokumentalny. Mogę jedynie napisać, że osoby występujące przed kamerą nie czuły się zbyt przytłoczone jej obecnością. Przynajmniej takie odniosłam wrażenie podczas oglądania, gdyż nie było zbyt "drętwych" momentów czy też jąkających się osobników, które mogłyby czuć się bardzo zestresowane daną sytuacją.
     Nie żałuję, że przysiadłam się do oglądania tego filmu. Czasami oglądam dużo gorsze produkcje, które sama sobie wybrałam ;). Przypadkiem obejrzałam coś, co przedstawia interesujące fakty na temat sytuacji, z którą prawdopodobnie zetknął się każdy z nas. Moim zdaniem naprawdę warto zaznajomić się z tym filmem.
     Moja ocena: 7/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails