sobota, 21 czerwca 2014

"Kobieta bez przeszłości" Cathy Glass







Większość rodzin ma jakieś tajemnice - trupy w szafie, o których nigdy się nie rozmawia. Czasami tajemnica jest tak bolesna i tak głęboko zakopana, że zostaje przez rodzinę "zapomniana". 

Oto historia Mandy - dziewczyny, która nie wiedziała, że klucz do odkrycia przerażającej tajemnicy jej rodziny tkwi w niej samej. Do czasu. 










Autor: Cathy Glass
Tytuł oryginalny: The Girl in the Mirror
Język oryginalny: angielski
Tłumacz: Dobrowolski Patryk
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: biografia/autobiografia/pamiętnik
Forma: powieść
Rok pierwszego wydania: 2010
Rok pierwszego wydania polskiego: 2013
Liczba stron: 368



     Twórczość autorki poznałam już jakiś czasu temu i nigdy się jeszcze nie zawiodłam na jej książkach. Co prawda przeczytałam tylko dwie ale obie zrobiły na mnie ogromne wrażenie. Gdy tylko zobaczyłam tę pozycję na stosiku w bibliotece z możliwością wypożyczenia nie wahałam się ani sekundy.
     Fabuła bardzo ciekawie pociągnięta. Po pierwszych stronach mniej więcej wiedziałam czego mogę się spodziewać, jednak i tak rozwinięcie oraz zakończenie dość zaskakujące i wbijające czytelnika w fotel. Każda rodzina ma jakieś swoje sekrety ale wątpię, żeby większość z nich były aż tak przerażające i traumatyczne. Najgorszy w tym przypadku jest fakt, że fabuła została oparta na faktach... Chociaż mnie książka tak wciągnęła, że przeczytałam ją w jeden dzień nie wiem czy nie powinnam sobie zrobić przerwy od podobnej tematyki książek. Na pewno fabuła działa na emocję i psychikę czytelnika.
     Bohaterów ciężko mi oceniać, tak jak w przypadku każdej powieści, która jest oparta na faktach. Po prostu ciężko mi oceniać kogoś, kogo zupełnie nie znam ani nie widziałam nigdy na oczy. Co innego powiedzieć prosto w cztery oczy komuś kogo się zna co się o nim myśli, a co innego oceniać na blogu w swojej "radosnej twórczości".
     Styl autorki jak zwykle godny podziwu. Pisze ona lekko i przyjemnie, pomimo trudnych tematów jakie opisuje. Co tu więcej można napisać? Chyba jedynie fakt, że na prawdę rzadko się zdarza taka umiejętność wśród autorów. 
     Wydanie jakie wypożyczyłam z biblioteki to te w twardej oprawie z kolekcji hachette o historiach prawdziwych. Moim zdaniem jedna z lepiej wykonanych kolekcji, która zrobiona jest w bardzo przejrzysty i przyjazny dla czytelnika sposób. W tej pozycji znalazłam jedynie jeden minimalny błąd ale cała reszta pod względem wydania rekompensuje ten fakt (chociaż jak się już coś wydaje w formie papierowej to nie wiem czy w ogóle powinny być błędy, ale cóż ;)). 
     Jeśli ktoś nie zna autorki ani tej pozycji to radzę jak najszybciej nadrobić braki. Mi się bardzo spodobała ta pozycja i gorąco ją polecam :).
     Moja ocena: 9/10

2 komentarze:

  1. Zdecydowanie chciałabym przeczytać, szczególnie, że to historia prawdziwa, takie najbardziej do siebie przyciągają i intrygują, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts with Thumbnails