czwartek, 18 lipca 2013

'Dziewczyna mojego kumpla' (My Best Friend's Girl. 2008) - film



Inteligentna, piękna i pełna temperamentu Alexis (Kate Hudson) dla wielu kawalerów byłaby wymarzoną partnerką. Nic zatem dziwnego, że po miesiącu znajomości zaślepiony głębokim uczuciem Dustin (Jason Biggs) wyznaje jej miłość. Alexis decyduje jednak, że zapał amanta trzeba ostudzić... nieodwracalnie. Zdruzgotany koszem Dustin zwraca się o pomoc do najlepszego kumpla, Tanka (Dane Cook), specjalisty od reaktywowania związków. Świeżo porzuceni mężczyźni wynajmują Tanka, by ów znawca kobiecego wnętrza urządził kobietom na randce istne piekło na ziemi, po którym same zapragną wrócić do poprzednich partnerów. Tank nie spodziewa się, że Alexis okaże się największym wyzwaniem w jego karierze.







      „Dziewczyna mojego kumpla” to kolejna komedia romantyczna. Pomimo wielu podobnych produkcji ciągle powstają kolejne, mające ten sam schemat. Również w tym przypadku nie znajdziemy niczego nowego. Trzeba jednak przyznać, że na tle innych ten film trzyma poziom. 
     Tank będąc konkretnym dupkiem zarabia na tym pieniądze. W jego przekonaniu pomaga zdesperowanym mężczyznom odzyskać miłość ich życia poprzez... randki z ich ukochanymi i pokazanie jaki miały wcześniej skarb, zachowując się samemu niedorzecznie. Najpierw je w sobie rozkochuje a później postępuje tak aby kobieta zobaczyła w nim wszystko co najgorsze. Problem powstaje w momencie gdy ma "wziąć w obroty" ukochaną swojego najlepszego kumpla. I w tym momencie zaczyna się wreszcie rozkręcać. 
    Jedyne do czego powinnam się przyczepić w fabule to fakt w jaki sposób przedstawione zostały kobiety. W całości filmu wygląda to tak, że kobiety nie doceniają miłych i poczciwych facetów tylko zwracają uwagę na brutali z brakiem kultury. Prawdopodobnie panuje taki stereotyp ale mi jako kobiecie zupełnie to się nie podoba. Może jako jedna z nielicznych nienawidzę jak facet źle mnie traktuję ale wyrażam sprawę jasno - ja nie godzę się na takie traktowanie. Może to bardzo dziwne ale wole miękką ciapę, która mnie doceni niż zatwardziałego sukinsyna, który nie widzi nic poza czubkiem swojego nosa ;). 
     Jak na komedię przystało znajdziemy tu wiele sytuacji, które można uznać by za pełne humoru, śmieszne. Jako jeden z nielicznych filmów w tym gatunku zawiera w sobie na tyle dobrego dowcipu, który potrafi rozbawić czasem człowieka jak na komedię przystało. Ale jest to również typowa komedia romantyczna, czyli aż tak ciekawie jakby mogło się wydawać nie jest. Niestety scenarzyści oraz reżyserzy chyba nie mają pomysłu na inny schemat niż typowy "śmiesznie, śmiesznie, zdarza się coś złego, ale koniec końców i tak wszyscy są szczęśliwi".
     Kolejny aspekt na który należy zwrócić uwagę to obsada aktorska - Kate Hudson jako Alexis, Jason Biggs ala Dustin oraz Dane Cook w roli Tanka. Cała trójka odpowiednio dobrana do ról które odgrywali. Jak dla mnie wyglądali jak głupia blondynka, ciapciak i macho ze zbyt wysokim mniemaniem o sobie, czyli jak dla mnie idealnie pasowali do idei owego filmu.
     Dość długo zastanawiałam się jaką wystawić ocenę. Z jednej strony to jak przedstawili kobiety powinno zaniżyć znacząco oceny - z drugiej jednak strony jest to jednak tylko film, przy którym pomimo swojej płci "pięknej" jednak spędziłam stosunkowo miło czas. Od siebie daję dość wysoką notę, mimo to lepiej żeby każdy sobie sam wyrobił o tej produkcji opinie. 
     Moja ocena: 7/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails