niedziela, 19 czerwca 2016

"Będziesz tam?" Guillaume Musso

  

Elliott, uznany chirurg, ma sześćdziesiąt lat i niedługo umrze. Śmiertelna choroba nie daje mu nadziei na przyszłość. Największą radością jego życia jest dorosła już córka, Angie, a największym pragnieniem, raz jeszcze ujrzeć ukochaną kobietę – zmarłą w tragicznych okolicznościach przed trzydziestoma laty Ilenę. 
Podczas jednej z misji humanitarnych w Kambodży, po operacji małego chłopca, Elliott otrzymuje od jego dziadka dziwny flakonik z trzema złotymi pigułkami, dzięki którym będzie ponoć mógł spełnić swoje największe marzenie. Gdy zażywa pierwszą z ampułek, jego świat ulega całkowitej przemianie – może podróżować w czasie, po raz kolejny przeżywa swoją młodość... Czy uda mu się ocalić przed śmiercią ukochaną kobietę?
Opis książki






Autor: Guillaume Musso
Tytuł oryginalny: Seras-tu-là?
Język oryginalny: francuski
Tłumacz: Kowalczyk Krystyna
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: fantasy
Forma: powieść
Rok pierwszego wydania: 2006
Rok pierwszego wydania polskiego: 2008
Liczba stron: 320



     "Będziesz tam?" to kolejna książka Guillaume Musso którą miałam okazję przeczytać. Właściwie to od niej zaczęła się moja przygoda z autorem wiele lat temu lecz teraz postanowiłam sobie ją przypomnieć, gdyż, o dziwo, recenzja tej pozycji nie pojawiła się na moim blogu.
     W tej pozycji przedstawione są losy chirurga, który ma możliwość zobaczenia swojej ukochanej w młodości. Chociaż od wielu lat kobieta nie żyje Elliott ma możliwość cofnięcia się w czasie o trzydzieści lat i naprawienia błędów ze swojej przeszłości. Na pozór treść wydaje się banalna i słodko-cukierkowa lecz całe szczęście takowa nie jest. Książkę po raz pierwszy przeczytałam tuż po polskiej premierze a po raz drugi właśnie teraz. Co prawda niewiele szczegółów za pierwszym razem wyryło mi się w pamięci więc po raz kolejny mogłam delektować się tą pozycją. Akcja zadziwiająco wciągająca, książkę przeczytałam w zaledwie jeden dzień dzięki 'sprzyjającym' warunkom (wreszcie wolny weekend :)).
     Bohaterowie bardzo ciekawie nakreśleni. Żadna z postaci nie wzbudzała we mnie całkowicie negatywnych emocji, choć zdarzały się momenty w których ich zachowanie wzbudzało we mnie niechęć. Pomimo tych niuansów wszelkie ich działania miały odzwierciedlenie w dalszej fabule.
     Styl autora bardzo lekki, dzięki czemu można łatwo wciągnąć się w książkę i odciąć się od otaczającej nas rzeczywistości. Dla niektórych może to być problemem, dlatego przed lekturą lepiej sobie zarezerwować trochę wolnego czasu :).
     Wydanie książki, które miałam w ręku całkiem przyjemne. Odpowiednia czcionka, papier i jego biel komponowały się z całościowym jej obrazem. Tylko jeden element na który chyba muszę za każdym razem psioczyć - klejone strony. Całe szczęście pozycja krąży w gronie osób, które bardzo dbają o książki i dzięki temu jeszcze ona się nie rozleciała.
     Fani autora powinni być zadowoleni z tej pozycji. Pozostaje ona w podobnym stylu co inne jego książki lecz nie przypomina fabułą żadnej z nich. Przynajmniej ja jeszcze nie przeczytałam innej tego pisarza która miałaby podobny motyw.
     Moja ocena: 8/10.

2 komentarze:

Related Posts with Thumbnails