środa, 2 lipca 2014

"52 powody, dla których nienawidzę mojego ojca" Jessica Brody






Zbliża się najszczęśliwszy moment w życiu Lex. W dniu swoich osiemnastych urodzin ma otrzymać od "kochającego tatusia" czek na 25 milionów dolarów. To jej upragniona swoboda i wolność, która należy się "z urodzenia" każdemu członkowi rodziny. Tymczasem ojciec odracza środki z funduszu powierniczego o 52 tygodnie. Młoda celebrytka, znana dotychczas z pierwszych stron gazet, kanałów informacyjnych oraz imprez dla VIP-ów, musi poznać smak pracy. 
Tył książki








Autor: Jessica Brody
Tytuł oryginalny: 52 reasons to hate my father
Język oryginalny: angielski
Tłumacz: Kamrowska Joanna
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: thriller/sensacja/kryminał
Forma: powieść
Rok pierwszego wydania: 2012
Rok pierwszego wydania polskiego: 2013
Liczba stron: 416



     Pogoda za oknem niezbyt ciekawa, ciągle leje, brak słońca a okładka mająca tak "radosne" kolory przyciągała do siebie. Z pewną obawą a zarazem zapałem wzięłam się za czytanie tejże pozycji, którą notabene wybrałam sobie na Dzień Dziecka :D.
     Fabuła wbrew pozorom interesująca. Tytuł może sugerować trochę inną formę czy treść, jednak historia rozwydrzonej Lexi jest... relaksująca i na pewno nie jest poradnikiem czy typową listą z 52 punktami :). Wielu osobom może nie spodobać się główna bohaterka, jej na siłę zrobiona przemiana, jednak jej perypetie są idealne akurat na wakacje, gdzie potrzebujemy zabawną historię z małym kryminalnym wątkiem w tle. 
     Bohaterowie - no cóż tutaj można napisać. Rozwydrzona nastoletnia córeczka, ojciec, który nie pokazuje emocji i reszta lizusów, którzy nie chcą stracić pracy w wielkiej firmie. Mieszanka może niezbyt ciekawa ale autorka bardzo dobrze wybrnęła i stworzyła dzięki nim ciekawą historię. 
     Styl autorki bardzo lekki i przyjemny w odbiorze przez czytelnika. Książkę można przeczytać jednym tchem. Zarówno styl jak i fabuła nie pozwolą się oderwać na długo od tejże pozycji. 
     Wydanie muszę przyznać, że całkiem niezłe. Całe szczęście w coraz mniejszej liczbie książek widzę rażące błędy za które chce się spotkać osobę odpowiedzialną za korektę pozycji :D. Mam swój własny egzemplarz więc wiem, że nawet jeśli go komuś pożyczę to nikt mi nie powyrywa kartek, i mogę spać spokojnie, że mi się nie rozpadnie - gdybym miała tę pozycję z biblioteki obawiam się, że mogłaby ona nie pociągnąć długo ;). 
     Wbrew pozorom książka na prawdę ciekawa. Trzeba mieć tylko odpowiedni humor do niej i nie oczekiwać literatury wysokich lotów. Moim zdaniem treść idealnie nadaje się do ekranizacji. Chociaż największy szok przeżyłam, że pozycja jest klasyfikowana jako kryminał/sensacja/thriller. Pierwszy szok zamienił się u mnie w szyderczy chichot - po niedawno przeczytaniu kryminału Agathy Christie nigdy bym nie wpadła, że ta książka "52 powody dla których nienawidzę mojego ojca jest z podobnego gatunku. Co prawda mini wątek kryminalny był ale żeby od razu całość :)?
     Tak czy siak książkę gorąco polecam :). 
     Moja ocena: 9/10.

3 komentarze:

  1. czytałam bardzo pozytywną recenzję tej ksiażki u innej blogerki. tu rzecz widzę, że ma się podobnie, więc coś w tej historii, faktycznie musi być.

    OdpowiedzUsuń
  2. Niedawno kupiłam, mam nadzieję, że na dniach wezmę się za jej czytanie :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts with Thumbnails