środa, 4 grudnia 2013

'Kapitan Phillips' (Captain Phillips, 2013) - film






To historia uprowadzenia w 2009 roku przez somalijskich piratów kapitana Richarda Philipsa, który dowodził transportowcem MV Maersk Alabama. Kapitan, oddał się w ręce piratów w zamian za gwarancję bezpieczeństwa dla załogi. Został odbity przez oddziały amerykańskie kilka dni później. To pierwszy od 1815 roku przypadek, kiedy to amerykański statek został porwany przez piratów.
 







     Na film poszłam dopiero wczoraj do kina z koleżanką. Po przeczytaniu książki miałam nadzieję, że film spodoba mi się chociaż w takim samym stopniu co lektura. I się nie zawiodłam :). 
     Film opowiada o porwaniu tytułowego Kapitana Richarda Phillipsa przez somalijskich piratów. Nie wiem czy wypada to napisać ale sama historia jako taka mi się podobała. Niestety szkoda, że wydarzyła się naprawdę. Dla niektórych może to dodawać pewnego "smaczku" - mnie raczej ten fakt przeraża. 
     Tom Hanks w roli głównej na prawdę dobrze się spisał. Może to siła perswazji (na okładce książki był "plakat" filmu) więc może od razu czytając widziałam go w tej roli ;). Nawet aktorzy grający somalijskich piratów 'wczuli się' w rolę dopełniając 'moją' wizję bohaterów :P.
    Co do samego wykonania produkcji - odnotowałam kilka nieścisłości pomiędzy książką a filmem. Wiem, że ciężko jest oddać zupełnie treść i zrobić z tego film aby ludzie chcieli iść do kina, jednak i tak dużo obcięli treści książki. Można by chociaż oczekiwać, że zachowają pewne fakty z tego co jednak wzięli pod uwagę. Nie pasował mi chociażby czas przez który tytułowy bohater był związany - w filmie dopiero pod koniec, w książce niestety dłużej. Muzyka akurat dobra - budowała napięcie. Sceneria - jak to sceneria w tej historii. Gdyby kręcili na lądzie to wtedy bym się przyczepiła :). 
     Podsumowując - nie żałuję wydanych pieniędzy na bilet w kinie na ten film. Szczerze polecam obejrzenie tej produkcji :). 
     Moja ocena: 9/10

6 komentarzy:

  1. Najpierw przeczytam książkę, a potem obejrzę film. Tom Hanks to jeden z moich ulubionych aktorów.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam w planie obejrzeć ten film:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przypomniałaś mi, że miałam go obejrzeć już wtedy, gdy na TV4 w Kinomaniaku o nim wspominali :) Słyszałam wiele pochlebnych opinii.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi się bardzo film spodobał. Mam nadzieję, że Tobie również się spodoba :)

      Usuń

Related Posts with Thumbnails