czwartek, 19 kwietnia 2018

"Kłamczucha" E. Lockhart


 
Wierzyła, że im więcej wypocisz na treningu, tym mniej wycierpisz w walce.
Wierzyła, że najlepszym sposobem, by uniknąć złamanego serca, jest udawać, że się go nie ma.
Wierzyła, że to, jak mówisz, jest często ważniejsze niż to, co masz do powiedzenia.
Wierzyła też w filmy akcji, trening siłowy, potęgę makijażu, ćwiczenie pamięci, równe prawa oraz to, że z filmików na YouTube można się nauczyć miliona rzeczy, których na próżno szukać w college’u.
Jule West Williams to wojowniczka, dziewczyna kameleon, zawsze gotowa do ataku.
Imogen Sokoloff to dziedziczka fortuny i zagubiona w życiu sierota. Co przyniesie przyjaźń tych dwóch tak różnych dziewczyn?
Opis książki






Autor: E. Lockhart
Tytuł oryginalny: Genuine Fraud
Język oryginalny: angielski
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: literatura zagraniczna
Forma: powieść
Rok pierwszego wydania: 2017
Rok pierwszego wydania polskiego: 2018
Liczba stron: 320



     Widziałam wiele pozytywnych opinii na temat książki pt. "Kłamczucha" E. Lockhart, dlatego też chciałam na własnej skórze przekonać się o co tyle szumu. Po tak zachwalanej powieści spodziewałam się wiele dobrego, a niestety dostałam coś co jest najwyżej bardzo przeciętne...
     Jule to nietypowa i tajemnicza kobieta, która jest przez znajomych łączona z jej przyjaciółką Imogen. Jednak ich relacja nie jest taka oczywista jaka może się na pierwszy rzut oka wydawać. Historia przedstawiona na kartach tej powieści jest ukazana w dość nietypowy sposób. Już na samym początku poznajemy koniec tej powieści, lecz im dalej brniemy tym więcej dowiadujemy się tego, co doprowadziło do tych sytuacji. Dla mnie ten zabieg jest jedynym plusem całej historii, choć wiem, że nie wszystkim takie coś odpowiada. Niestety sama treść nie była bardzo porywająca. Nie potrafiłam się odpowiednio wciągnąć w przygody głównej bohaterki i z zapartym tchem śledzić jej poczynań. Niektóre zachowania postaci były absurdalne i nawet fakt, że później się dowiedzieliśmy co ich skłoniło do podjęcia takich decyzji, nie było odpowiednio przemyślane. Podczas lektury odniosłam wrażenie, że autorka pisała tę powieść w pośpiechu, przez co nie wszystko zostało tutaj dopracowane i spójnie stworzone.
     Bohaterowie niestety nie są mocną stroną tej książki. Teoretycznie jesteśmy w stanie odróżnić od siebie postacie, które tutaj występują, to jednak nie są one na tyle solidnie wykreowane aby móc o ich pamiętać nawet miesiąc po lekturze. Kolejnym aspektem, który mnie nie zachwycił to styl autorki. Według mnie był on zbyt infantylny, jakby przeznaczony dla pięciolatka, choć sama treść już jest niby dla bardziej dorosłego czytelnika. Znajdziemy tutaj wiele powtórzeń, jakbyśmy zapomnieli już o czym czytaliśmy kilka zdań wcześniej. Pisanie aby pisać i zapełnić tylko strony, niekoniecznie czymś mądrym i wnoszącym cokolwiek do fabuły.
     W swoich rękach miałam wydanie elektroniczne i całe szczęście, że wersja papierowa nie zabiera mi miejsca na półce. O ile sam tekst na moim czytniku wyglądał jako tako schludnie to widziałam wiele literówek, brak znaków interpunkcyjnych czy spacji, choć sama nie jestem mistrzem w ich stawianiu. Nie będę miała wyrzutów sumienia kasując plik, gdyż nie zamierzam więcej powracać do tej pozycji.
     Osobiście czuję się trochę oszukana. Marketing zrobił chyba w tym przypadku swoje, dzięki czemu ludzie sięgnęli po te książkę, a co niektórzy nawet ja zachwalali. Jestem pewna, że nie sięgnę po nią ponownie, a nad tym czy dam autorce kolejną szansę pomyślę kilka razy czy jest sens.
     Moja ocena: 5/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails