wtorek, 6 marca 2012

'Żelazna dama' (The Iron Lady, 2011) - film


Królów było wielu, Żelazna Dama tylko jedna. Miała piskliwy głos, własny pogląd na każdy temat i niezwykły tupet. Zanim stała się jedną z najbardziej wpływowych postaci współczesnego świata, jej kapelusz i nieodłączne perły budziły pobłażliwy uśmiech. Na naszych oczach z pyskatej Maggy rodzi się Żelazna Dama, której czarna torebka do dziś jest symbolem rządów silnej ręki. Meryl Streep w roli Margaret Thatcher – prawdziwej damy w świecie zdominowanym przez mężczyzn.


     Co prawda moja znajomość historii Anglii jest znikoma więc mogli zamieścić wszystko a ja bym mogła uwierzyć ;). Czytałam również wiele niepochlebnych recenzji i może dlatego nie oczekiwałam rewelacyjnego filmu. 
     Osobiście uważam film, że jest udany. Meryl Streep bardzo dobrze odegrała swoją rolę. Również postacie drugoplanowe były odpowiednio obsadzone. Wszystko wydawało się takie realne.
    Choć ja tego filmu zbytnio historycznym (słyszałam czasem takie określenia) bym nie nazwała, może kogoś ta produkcja zainteresuje i zmusi go do poszukiwania lepszych, bardziej sprawdzonych informacji na ten temat niż te zawarte w filmie.
     Moja ocena: 8/10. Jeśli ktoś jeszcze nie widział, polecam, jeśli tylko nie będziecie oczekiwać rewelacyjnego filmu (żeby się nie zawieść).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails