sobota, 25 sierpnia 2012

"Coaching silnej osobowości z elementami kinezjologii" Hans Stöberl

"Coaching silnej osobowości z elementami kinezjologii"
Jeśli chcesz zostać świetnym teoretykiem wybierz dowolną książkę dotyczącą coachingu. Jeżeli jednak chcesz wykorzystać nabytą wiedzę w praktyce, musisz wybrać najnowszą pozycję autorstwa Hansa Stöberla. Jest to jedyny podręcznik charakteryzujący się zarówno pełnym profesjonalizmem, jak i ogromem wiedzy praktycznej, której próżno szukać w innych publikacjach o tej tematyce.
Książka ta jest przeznaczona dla osób, które poprzez zostanie trenerami osobowości chcą pomóc innym w osiąganiu szeroko pojętego sukcesu życiowego. Uniwersalność i mnogość przykładów umożliwia zastosowanie się do porad autora zarówno w przypadku, gdy pacjent cierpi z powodu zdarzeń z przeszłości jak i do leczenia kompleksów. Za wyborem niniejszej pozycji przemawia również niezaprzeczalny autorytet autora w środowisku coachów. Nie odgrywa on jednak roli wyroczni, ale cierpliwie, krok po kroku wprowadza czytelnika w coraz bardziej zaawansowane tajniki terapeutycznej sztuki coachingu. 




Autor: Hans Stöberl
Tytuł oryginalny: Lieber Leichter Leben: Seelen-Coaching mit Kinesiologie
Język oryginalny: niemiecki
Tłumacz: Gołębiewska Dorota
Kategoria: Literatura popularnonaukowa
Gatunek: nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
Forma: poradnik
Rok pierwszego wydania: 2004
Rok pierwszego wydania polskiego: 2007
Liczba stron: 272
Wydawnictwo: Studio Astropsychologii  



     Książka napisana przez autora, urodzonego w 1940 roku, będącym jednym z najbardziej znanych i doświadczonych psychokinezjologów pochodzenia Niemieckiego. W teorii powinien wiedzieć bardzo dużo - i z tym nie dyskutuję i tego nie podważam, jednak jego wiedza do mnie niestety nie potrafi "dotrzeć" i przekonać.  
     Poradnik ten czytałam dość długo. Niestety, przynajmniej dla mnie, język, którym pisana jest książka utrudniał "pochłanianie" owej pozycji. Nie potrafiłam zmusić się do wzięcia się w garść i czytania dłuższych jej fragmentów.
     Po tym poradniku spodziewałam się czegoś dużo lepszego. Miałam nadzieję dowiedzieć się jak mieć silną osobowość, przeczytać kilka cennych rad, które pomogą mi w pracowaniu nad sobą. Niestety nie do końca znalazłam w tej pozycji to co chciałam. Znów było tutaj dużo odniesień do Boga oraz reinkarnacji (w którą osobiście nie wierzę). 
"Nie jest ważne, w co wierzysz, lecz to, że wierzysz" *
     Całkowicie się z tym zgadzam. Jednak coraz bardziej zastanawiam się nad tym czy jest konieczne aby nasze wierzenia religijne były nieodłącznym elementem psychologii? 
     W pozycji znajduje się bardzo wiele przykładowych historii ludzi, z którymi autor miał do czynienia. Były one na swój sposób ciekawe, pokazywały jak pewne elementy naszego życia nawet płodowego wpływają na nasze podejście do życia. Jednak nie znalazłam tutaj wielu rad, które mogłabym wykorzystać w codziennym życiu aby móc nad sobą popracować czy też pomóc innym. 
     Książka posiada wiele informacji na temat ciała oraz duszy człowieka. Stety lub niestety więcej duchowych - "boskich" - elementów. Część osób może z niej wiele się dowiedzieć, podzielać przekonania autora - wtedy jest większa szansa, że coś wyniesie z lektury tej pozycji. Ja niestety nie potrafiłam odnaleźć się w niej i móc korzystać z elementów w niej przedstawionych. 
     Moja ocena: 3/10.
Za możliwość przeczytania tej książki dziękuje: 

* H. Stöberl, Coaching silnej osobowości z elementami kinezjologii. Lepiej jest żyć lżej., Studio Astropsychologii, s.51.

1 komentarz:

Related Posts with Thumbnails