czwartek, 22 marca 2012

"Drugie dziecko" Charlotte Link

W niewielkim, sennym, nadmorskim miasteczku w północnej Anglii zostaje w wyjątkowo bestialski sposób zamordowana studentka. Parę miesięcy później, w pobliżu samotnej farmy, zamieszkanej przez zdziwaczałego wdowca i jego córkę, zostaje popełniona kolejna zbrodnia. Tym razem ofiarą pada starsza kobieta.
Policja drepcze w miejscu, gdyż morderca nie zostawił żadnych śladów.

Ambitna i żądna sukcesu komisarz Valerie Almond za wszelką cenę pragnie złapać sprawcę. Podejrzewa, że klucz do rozwiązania tajemniczych morderstw tkwi w przeszłości rodziny drugiej z ofiar. Nie przypuszcza jednak, że tajemnica będzie sięgać aż czasów drugiej wojny światowej, kiedy to w miasteczku pojawiła się z ewakuowanego Londynu dwójka dzieci.

Valerie odkrywa, że wszelki ślad po jednym z dzieci, niedorozwiniętym umysłowo chłopcu, bezpowrotnie zaginął. Co się stało z drugim dzieckiem? Czyżby powrócił teraz jako dorosły mężczyzna, by się okrutnie zemścić? Jeśli tak, to za co? Czy uderzy po raz trzeci? Jaką mroczną tajemnicę kryje odludna farma i jej dziwni mieszkańcy? 


 
Autor: Charlotte Link
Tytuł oryginalny: Das andere Kind
Język oryginalny: niemiecki
Tłumacz: Guzik Dariusz
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: thriller/sensacja/kryminał
Forma: powieść
Rok pierwszego wydania: 2009
Rok pierwszego wydania polskiego: 2011
Liczba stron: 520

     Jest to moje pierwsze spotkanie z pisarką. Muszę przyznać, że całkiem pozytywnie odebrałam (przynajmniej po tej, tylko jednej, pozycji) jej twórczość. 
     "Drugie dziecko" jest to jeden z lepszych kryminałów jaki dotychczas wpadł mi w ręce. Akcja co prawda nie jest na najwyższych obrotach ale według mnie nie ma też w tym przypadku momentów dłużących się. Do prawie ostatnich stron nie wiedziałam kto jest mordercą, ani jakie motywy ta osobą kierowały. Postacie są dość dobrze nakreślone, choć czasami irytująca była ich zbyt duża łatwowierność i naiwność. Na plus jest jeszcze wspaniały opis przyrody, scenerii w której odbywają się wszystkie wydarzenia. Momentami sama miałam ochotę udać się na plażę i pochodzić brzegiem morza (co prawda studiując w Trójmieście nie mam daleko i nie muszę zadawać sobie wiele trudu :P). Pozycja ogólnie wciągająca, albo po prostu mam jeszcze dość niskie wymagania odnośnie tego typu powieści 
     Moja ocena: 8/10. Z chęcią sięgnę po inne pozycje tej autorki :).

3 komentarze:

  1. Nie czytałam jeszcze nic tej autorki, ale nabrałam ochoty :)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam ta autorkę. Podobno ma w swoim dorobku jedną słabą książkę, "Grzech aniołów". Cała reszta jest naprawdę na wysokim poziomie. Przeczytaj "Dom sióstr", ta książka chyba najbardziej mi się podobała :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam

    według mnie znakomita książka. Właśnie skończyłam ją czytać i czytało się ją całkiem przyjemnie

    OdpowiedzUsuń

Related Posts with Thumbnails