wtorek, 8 kwietnia 2014

"Ofiara losu" Camilla Läckberg





Policja w Tanumshede bada wypadek samochodowy. To, co wygląda na tragiczne zdarzenie, po kolejnym, podobnym wypadku zaczyna budzić podejrzenia. Policja ma pełne ręce roboty, tym bardziej że w mieście kręcony jest telewizyjny reality show. Obecność kamer podsyca tylko konflikt między „gwiazdami” a miejscową społecznością. Pogoń za zabójcą oraz problemy osobiste wywołują u Patrika Hedströma stres i frustrację. Tym silniejsze, że staje wobec największego dotąd wyzwania detektywistycznego w swojej karierze, a przy okazji musi się zmierzyć z bolesną przeszłością...
 Tył książki







Autor: Camilla Läckberg  
Tytuł oryginalny: Olycksfågeln
Język oryginalny: szwedzki
Tłumacz: Sawicka Inga
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: thriller/sensacja/kryminał
Forma: powieść
Rok pierwszego wydania: 2006
Rok pierwszego wydania polskiego: 2010
Liczba stron: 448 



     "Ofiara losu" to czwarta część sagi kryminalnej autorstwa Camillii Läckberg. Przyznaję się, że bardzo wciągnęła mnie ta seria. Widząc możliwość wypożyczenia kolejnej pozycji z biblioteki nie wahałam się ani sekundy. 
     Fabuła jak zwykle ciekawa. Streszczać nie chcę - sądzę, że wystarczy opis z tyłu książki przedstawiony na początku. Wszystkie elementy bardzo dobrze się ze sobą łączą. Wszystkie wątki w końcu łączą się w jedną logiczną całość :). Co prawda niektórzy mogą się stosunkowo szybko połapać kto jest tym "złym". Pomimo tego faktu stworzona intryga jest na wysokim poziomie, która wciąga czytelnika. 
     Bohaterowie - co tu mogę więcej dodać, czego nie napisałam w recenzjach poprzednich części. Wszyscy bardzo dobrze wykreowani. 
     Wydanie - wszystkie książki tej autorki które do tej pory wypożyczyłam z biblioteki wydane są przez to samo wydawnictwo, w tej samej serii. Zatem powtórzę się - klejone strony (bleh), dobrze dobrana czcionka, "biel" stron też ok. 
     Muszę przyznać, że moim zdaniem autorka nadal trzyma poziom. Pomimo, że przeczytałam już cztery części w stosunkowo krótkim okresie mam ochotę na więcej. Z pewnością przy kolejnej wizycie w bibliotece przygarnę kolejną część jeśli będzie dostępna. 
     Moja ocena: 9/10

2 komentarze:

  1. I znowu ta Lackberg... Trzeba będzie w końcu ruszyć i sprawdzić czy faktycznie coś w tym jest... Któraś z jej książek chyba więc trafi do kolejki do przeczytania na ten rok... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niesamowicie wciągnęłam się w jej serię kryminalną :). Polecam!

      Usuń

Related Posts with Thumbnails